3640
Sök

Volvo 745 Tic mätarhuset funkar inte men när man varvar uppden !

168 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har ett litet problem med min 745 TIC! Det blev så för någon dag sen, när jag startar bilen
så funkar inte någon mätare förutom turbo mätaren i instrumenthuset, Men när jag varavar upp bilen då funkar dom men lite halv taskigt och sen så kan jag få göra det i gen då funkar dom! men så får jag göra varje gång.
Och sen så när jag skulle stänga av bilen, så gick bilen även om jag hade stängt av den..

Någon som vet vad det kan vara?

6 738 Inlägg
29 september 2012
funkade något mer än motorn när du stängde av den o den fortsatt o gå?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

682 Inlägg
29 september 2012
Slå ovanpå instrumentbrädan!

Nej, helt seriöst, gör det!

Brukar vara en jäkla massa jordfel i mätarhuset på 7XX har "lagat" både hastighetsmätare, varvmätare å tempmätare!

ha handflatan rakt ner, och slå till rakt neråt uppifrån. Var inte rädd för att ta i lite, instrumentpanelen går inte sönder hur mycket du än vill på en 740 ha-ha!

Du ska inte behöva ta i så mycket, Tänk dig när du klappar händer, så hårt fast lite lite till. (Om du inte klappar händerna väldigt hårt då.. tänk dig"applåd-klapp" snabba små. ) 

Värt att testa på 740!

edit: du bör kika på dina jordpunkter om motorn inte stängde av sig efter du vred ignition till off!!
Senast redigerat av DanneSundin (29 september 2012)

449 Inlägg
29 september 2012
en vild gissnig så tror jag din startdosa bakom tändningslåset är på väg att paja..

Full Fart Spar Tid!!!

168 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Henkix skrev:
funkade något mer än motorn när du stängde av den o den fortsatt o gå?

Nej inget bara motorn var i gång!

Sök