Liten skylt för USA kofångare Volvo 740

bjorlen Hobbyfotograf
13 september 2012 · 717 Inlägg

Hej alla som har eller ska köpa USA kofångare till gamla modellen av Volvo 740, tänkte bara ge er ett tips om hur ni går tillväga för att få en liten skylt smile

Först skickar ni ett mail + bild där kofångaren sitter på bilen, håller skylten ovanför eller under hålet där skylten ska vara, sen skriver ni några rader om varför ni vill ha liten skylt

Ni kommer senare få ett mail om ni väljer att bli kontaktade där (jag gjorde det), i mailet kommer ni få ett nummer till någon att ringa upp, då frågar personen varför det sitter en sådan kofångare på då säger ni att det satt en sån kofångare på när ni KÖPTE bilen och att ni haft skylten i fönstret för att inte vela göra hål i kofångaren eller att slippa böter om det är en grinig polis

Får ni ett mail med numret på en Måndag till Tisdag så kommer det ta 2-5 dagar (arbetsdagar) innan ni får hem ett brev från Transportstyrelsen där det kommer stå om ni får liten skylt eller inte smile

Fick svar idag på att jag får en liten skylt fram smile

Hoppas detta hjälper er oxå och att ni med får en liten skylt, ni som testar detta skriv gärna här i tråden om det funkade eller inte smile

Tack för att ni läste detta //Bjorlen

Volvo_custom Dont fake it, flake it!
25 september 2012 · 153 Inlägg

Ska montera min usa kofångare nån dag så då ska detta garanterat provas! hoppas de blir godkänt bara smile

Buick Electra "Turbodiesel" (1962)
Volvo 945 "Turbodiesel" (1996)
Volvo 760 "Usa" (1982)
bjorlen Hobbyfotograf
25 september 2012 · 717 Inlägg

Volvo_custom skrev:
Ska montera min usa kofångare nån dag så då ska detta garanterat provas! hoppas de blir godkänt bara smile

låter kanon detta smile och lycka till smile gärna tacksam för svar om de funkar för dig smile

JimmyAndersson
25 september 2012 · 1 679 Inlägg

Nåt smart tips till en 850?
Finns ju ingen usa front utan bara en slags reghållare smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
bjorlen Hobbyfotograf
25 september 2012 · 717 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Nåt smart tips till en 850?
Finns ju ingen usa front utan bara en slags reghållare smile

de har jag ingen aning om du hmm

Volvo_custom Dont fake it, flake it!
3 oktober 2012 · 153 Inlägg

Skrev ett mejl till dom i onsdags och har varken fått svar med nått nummer att ringa eller att dom ringt upp mig. men idag kom ett brev med posten där de stog att de vart godkänt med liten på min bil smile

Skönt med lite flyt att man slapp jävlas att prata med dom och grejer. men kanske är att jag påpekade att min är första årsmodellen av 760 så de är många detaljer som skiljer mot nyare, och sen skrev jag att jag vill inte förstöra den med att sätta skylten nån annanstans än där den ska sitta vilket är omöjligt med stor skylt. sen skickade jag bara en bild oxå.

Så nu är de bara vänta på att plåten kommer, men känns skönt att veta att den är godkänd med de nu smile

Volvo 760 "Usa" (1982)
Buick Electra "Turbodiesel" (1962)
Volvo 945 "Turbodiesel" (1996)
bjorlen Hobbyfotograf
3 oktober 2012 · 717 Inlägg

Volvo_custom skrev:
Skrev ett mejl till dom i onsdags och har varken fått svar med nått nummer att ringa eller att dom ringt upp mig. men idag kom ett brev med posten där de stog att de vart godkänt med liten på min bil smile

Skönt med lite flyt att man slapp jävlas att prata med dom och grejer. men kanske är att jag påpekade att min är första årsmodellen av 760 så de är många detaljer som skiljer mot nyare, och sen skrev jag att jag vill inte förstöra den med att sätta skylten nån annanstans än där den ska sitta vilket är omöjligt med stor skylt. sen skickade jag bara en bild oxå.

Så nu är de bara vänta på att plåten kommer, men känns skönt att veta att den är godkänd med de nu smile

jaså smile grattis då smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang