2384
Sök

Ersätta AGU-motor med AEB-motor?

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Hallå!
Är det någon som vet om det går och stoppa i en AEB-motor från en Audi A4 B5 -97 i en Audi A3 -99? Sitter AGU-motor i A3. I båda är det 1,8T motorer.

Det enda jag vet som skiljer är ju att den är tvärställd i A3 och längsmonterad i A4. även att de skiljer på lmm och lite sånnt.

Skiljer block, topp, ventilkåpa och sump på de olika motorerna?

//Snabba svar skulle vara tacksamt!! smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
4 oktober 2012
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning. smile

Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.
Senast redigerat av luuundh (4 oktober 2012)

295 Inlägg
4 oktober 2012
Kolla kablaget, riktigt drygt när ingenting passar.. :p

Honda Performance Club

273 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
luuundh skrev:
Insug skiljer sen är det nog annan vinkel på turbo/downpipe i och med tvärställning. smile

Även kylarslangar är ändrade. Ventilkåpan har extra vevhusuttag också, Simon ordnade ju ett sådant.

Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana smile
Kan ju inte kolla på bilen om jag inte köper den hmm

273 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
Axzza skrev:
Kolla kablaget, riktigt drygt när ingenting passar.. :p

Kan inte kolla om jag inte köper bilen hmm men har ett extra liggandes här hemma smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
4 oktober 2012
WolleJR skrev:
luuundh skrev:

Okej, för hittade en A3 där bara motorn hade rasat och då kan man ju byta bara själva motorn om de är likadana smile

Ok, men ska du lägga din motor i A3:an då? Kan bli lite bökigt när motorerna är vända åt olika håll. Man borde iofs kunna swappa grejerna man behöver ifrån dom olika motorerna. smile

273 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
luuundh skrev:
WolleJR skrev:
luuundh skrev:

Ok, men ska du lägga din motor i A3:an då? Kan bli lite bökigt när motorerna är vända åt olika håll. Man borde iofs kunna swappa grejerna man behöver ifrån dom olika motorerna. smile

Skulle velat prova de, tror ju inte block, topp, ventilkåpa och sump skiljer på dom, fast de gör det kanske hmm

CLASSIFIED
646 Inlägg
4 oktober 2012
Skulle velat prova de, tror ju inte block, topp, ventilkåpa och sump skiljer på dom, fast de gör det kanske hmm

Hör mer med Simon, har nog lite mera koll. Ja och det som väl skiljer borde man kunna swappa från den rasade motorn tycker man. smile

273 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
luuundh skrev:

Hör mer med Simon, har nog lite mera koll. Ja och det som väl skiljer borde man kunna swappa från den rasade motorn tycker man. smile

Har pratat lite med han smile Ja jag tycker oxå det smile

Sök