Tjena jag har ett problem med min supra mkiv fläktreglaget är stendött.
• Bilmodell Toyota Supra Mkiv TT • Årsmodell 1994
• Miltal 15000
• Modifikationer på bilen Bpu etc...
• Hur yttrar sig felet? Fläktreglaget är stendött inget funkar även belysningen i den är död.
• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland? Permanent
• Vilken felsökning har redan gjorts? Jag har tagit ner instrumentpanelen och plockat ut fläktreglaget. Kollat kontakter säkringar och att den får ström.
Men när jag plockade isär reglaget för att se om man kunde se något uppenbart fel så såg jag att alla lampor var brända. Säkringen till fläkten var 5 ampere för hög ochså, vilket jag bytte. Kan fläkten ha fått över spänning utav det tror ni och bränt något som man inte kan se ?.
På vänster sida under instrumentbrädan sitter en kontakt som är till fläktreglaget. Denna måste man koppla ur när man tar av brädan och när man tror att man har kopplat in allt igen så är denna kvar.. Kolla på det och kolla noga..
När du tog av brädan satt där en massa kontakter på vänster sida precis ovanför golvet ett av dom styckena är till fläkten.. Orange tror jag att kontakten är.. Man får ligga upp och ner med en ficklampa och leta
Hehe okej nu hann jag inte till garaget ikväll men får göra det imon kväll . Jag har inte tagit ut hela instrumentbrädan bara alla kåpor för att få ut fläktreglaget .
Har samma problem med min nu. Skulle starta bilen och klimatanläggningen va sten död. Belysningen funkar i det när ljuset på på. Men när ljuset är avstängt ska det väl lysa lite skarpare har jag för mig men det lyser inte alls då. Och ingenting funkar Inte ens värmaren till bakrutan Nån som vet vad felet kan vara? Mvh Jimmy
Tjena! Det ska inte lysa när ljuset är avstängt Kolla alla säkringar och att kontakterna är i det tycker jag att du ska börja med .
Har kolla säkringar men det ser helt ut. Sen kolla jag alla kontakter på golvet vid styrboxen och kupefläkten också. Men allt ser ut som att sitta som det ska.