Supra fläktreglage

Zernik
11 november 2011 · 53 Inlägg

Tjena jag har ett problem med min supra mkiv fläktreglaget är stendött.

• Bilmodell
Toyota Supra Mkiv TT
• Årsmodell
1994

• Miltal
15000

• Modifikationer på bilen 
Bpu etc...

• Hur yttrar sig felet? 
Fläktreglaget är stendött inget funkar även belysningen i den är död.

• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland?
Permanent

• Vilken felsökning har redan gjorts? 
Jag har tagit ner instrumentpanelen och plockat ut fläktreglaget.
Kollat kontakter säkringar och att den får ström.

Men när jag plockade isär reglaget för att se om man kunde se något uppenbart fel så såg jag att alla lampor var brända. Säkringen till fläkten var 5 ampere för hög ochså, vilket jag bytte. Kan fläkten ha fått över spänning utav det tror ni och bränt något som man inte kan se ?.

har även kollat så att kupefläkten går.

Tacksam för snabba svar Mvh Jesper smile

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Stefan Varberg Supraman
12 november 2011 · 2 300 Inlägg

Mät mellan in och utgång och se om den är hel, när du byter mellan lägena så ska det uppmätta motståndet ändras.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Zernik
12 november 2011 · 53 Inlägg

Tack ska testa det ikväll smile sen blir det bara till att se var jag kan få tag på ett fläktreglage om det nu är det tongue tack för hjälpen !big_smile

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Zernik
21 november 2011 · 53 Inlägg

Nu har jag bytt fläktreglage men ändå så funkar det inte sad någon som har några tips ? kanske något elschema man kan följa ?

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Zernik
22 november 2011 · 53 Inlägg

Nu funkar mörkerbelysningen i den iaf men det går inte att “aktivera“ någon knapp till tex värme bakrutan eller något. Det är stendött

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Zernik
22 november 2011 · 53 Inlägg

Nu funkar mörkerbelysningen i den iaf men det går inte att “aktivera“ någon knapp till tex värme bakrutan eller något. Det är stendött

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Lidborn VD
22 november 2011 · 643 Inlägg

På vänster sida under instrumentbrädan sitter en kontakt som är till fläktreglaget. Denna måste man koppla ur när man tar av brädan och när man tror att man har kopplat in allt igen så är denna kvar.. Kolla på det och kolla noga..

Zernik
22 november 2011 · 53 Inlägg

Okej tack ska kolla det genast när jag kommer hem smile kan du beskriva lite nogranare vart kontaktstycket sittet ? smile

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Lidborn VD
22 november 2011 · 643 Inlägg

När du tog av brädan satt där en massa kontakter på vänster sida precis ovanför golvet ett av dom styckena är till fläkten.. Orange tror jag att kontakten är.. Man får ligga upp och ner med en ficklampa och leta big_smile

Zernik
22 november 2011 · 53 Inlägg

Hehe okej nu hann jag inte till garaget ikväll men får göra det imon kväll smile. Jag har inte tagit ut hela instrumentbrädan bara alla kåpor för att få ut fläktreglaget tongue.

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
Zernik
23 november 2011 · 53 Inlägg

Hitta felet big_smile var ett kontaktstycke till ett styrdon bakom fläktreglaget som var urkopplat big_smile

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
SupraMannen
4 oktober 2012 · 43 Inlägg

Har samma problem med min nu. Skulle starta bilen och klimatanläggningen va sten död. Belysningen funkar i det när ljuset på på. Men när ljuset är avstängt ska det väl lysa lite skarpare har jag för mig men det lyser inte alls då. Och ingenting funkar Inte ens värmaren till bakrutan hmm Nån som vet vad felet kan vara?
Mvh Jimmy

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Zernik
6 oktober 2012 · 53 Inlägg

Tjena! Det ska inte lysa när ljuset är avstängt smile Kolla alla säkringar och att kontakterna är i det tycker jag att du ska börja med smile.

Toyota Corolla KE70 "Ke70 4age 20v Blacktop" (1981)
SupraMannen
6 oktober 2012 · 43 Inlägg

Zernik skrev:
Tjena! Det ska inte lysa när ljuset är avstängt smile Kolla alla säkringar och att kontakterna är i det tycker jag att du ska börja med smile.

Har kolla säkringar men det ser helt ut. Sen kolla jag alla kontakter på golvet vid styrboxen och kupefläkten också. Men allt ser ut som att sitta som det ska.

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang