3883
Sök

Subaru impreza gt trimning

64 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#1
Hej, Har då en impreza Gt 2000års modell som jag ställt in i garaget nyss! Har många funderingar och tankar på vad jag ska göra riktigt med den. Lättast att få ut en effekt ökning så det håller osv!

Det man hört och läst är att oljan lätt blir för varm och lager lätt skär. Borde man köpa större oljekyl?
Samt många som gnäller om växellådorna? kör folk utan olja eller bara vårstlöst? ELLER är dom så dåliga?

Vad har ni själva gjort med era imprezor? Tex väghållning och motor? låda osv!
Inte ägt min subaru så länge så har inte så stor erfarenhet av dom än.

Tacksam för alla svar!big_smile

s.c.c.r

ge bara
33 Inlägg
11 oktober 2012
#2
köp en cykel


64 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#3
jag kan köpa ditt billiga rövhål jocke

s.c.c.r

ge bara
33 Inlägg
Random Hero
4 047 Inlägg
11 oktober 2012
#5
kör på en bpu helt enkelt... chip, pysventil, avgas, intercooler, oljekyl, bränslepump

Dog food lid. Backwards

64 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
#6
sitter pysventil och 3"downpipe, 3 hela vägen bak, dock org katt.. Hade tänkt att köpa bolt on ic kitt till den!

s.c.c.r

Random Hero
4 047 Inlägg
11 oktober 2012
#7
volvo_240_ skrev:
sitter pysventil och 3"downpipe, 3 hela vägen bak, dock org katt.. Hade tänkt att köpa bolt on ic kitt till den!

bort me katten, på me ic o chip, ska du ha fmic?

Dog food lid. Backwards

170 Inlägg
12 oktober 2012
#9
om du ska mappa rekomenderar jag dig att ta hjälp av JRM, duktiga killar som vet vad dem gör.


64 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
#10
Hur mycket pengar får man ca räkna med?smile

s.c.c.r

170 Inlägg
12 oktober 2012
#11
för att låsa upp systemet med ecutec och mappa så tar dem 8800! ( vilket du måste göra om du inte vill ha ett skit chip som förstör motorn) du kan läsa lite mer på jrm-racing.se smile


4 822 Inlägg
12 oktober 2012
#12
BULLIS87 skrev:
om du ska mappa rekomenderar jag dig att ta hjälp av JRM, duktiga killar som vet vad dem gör.

bara det att det är jävligt långt att åka ifrån varberg till strax utanför stockholm för att mappa, är betydligt närmare att åka till trollspeed i trollhättan som är duktiga på subaru.

volvo_240_ skrev:
Vad har ni själva gjort med era imprezor? Tex väghållning och motor? låda osv!
Inte ägt min subaru så länge så har inte så stor erfarenhet av dom än.

kolla min sida här på gorg


medlem i SSC? om inte så tycker jag att du ska kolla i vårat forum iallafall, där kan du få många tips och råd www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

64 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
#13
Jo christan jag är medlem men har stora problem med min inloggning där:S har mailat osv men inte fått något svar... jävla krångel

s.c.c.r

4 822 Inlägg
12 oktober 2012
#14
volvo_240_ skrev:
Jo christan jag är medlem men har stora problem med min inloggning där:S har mailat osv men inte fått något svar... jävla krångel

ok. vem har du mailat? jag hade provat att maila styrelsen@subaruclub.se så borde någon i webgruppen ta hand om det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

64 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
#15
aa får prova det oxå! brukar vara inne  och kolla mkt på forumet!

s.c.c.r

4 822 Inlägg
12 oktober 2012
#16
ok, då kanske du har sett spridarna jag har till salu? såg på din sida att du tänkt köpa wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

170 Inlägg
12 oktober 2012
#17
jo tänkte inte riktigt på avståndet där! van att man behöver fsra långt för allt här uppe!


373 Inlägg
12 oktober 2012
#18
3" avgas hela vägen utan kat eller en 100 cells racekatt.
IHI VF34 turbo eller TD05 om du inte har råd med VF34.
Harvey uppipe och lite portning på org grenröret.
Bättre slangar till org intercoolern eller en Hybrid FMIC.
Ecutek mappning eller Link G4 styrsystem + mappning.
Walbro bränslepump.

Sen har du ca 320-330hk.

Växellådan är inte skit det beror på hur du kör med bilen och hur högt vridmoment du har och om du har elakare koppling osv. Sen kan ju lådan vara misshandlad sedan tidigare och därav rasa. 3ans drev brukar oftast gå sönder.

Väghållning ska du satsa på, coilovers, anti lift kit, krängningshämmare, droplinks, låsbultar till bakvagnsbryggan, hårdare bussningar till bakdiffen, hårdare motor och växellådsfästen gör bra skillnad.

4 822 Inlägg
12 oktober 2012
#20
ja oskar kan vara trevlig om han vill smile wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök