Den som säger Toyo Proxes är kassa kan verkligen INTE ha kört dem på torr gata. Gäller R888.
Jag tror inte han kört med R888 på gatan, bara en ren gissning. Men skulle han gjort det vore det inget konstigt om dem är halare än 30 år gamla regummeringar, då man aldrig får upp temperaturen i en normal bil på gatan med R-däck.
Men mer troligt är att han kört med någon av gatdäcken.
kan säga att det var ju inte trippel åttorna jag körde på då! kommer inte ihåg vilka det var exakt tyvärr. var på min AMG jag hade dessa, och kan säga att på blött underlag så är det vissa grepp problem med m5an ja, även med sportmaxx när dessa var godkända. men bredden bidrar ju till detta också!
Säg till när du provat ett oväntat ställ in i fronten på en barnfamilj som investerat i premiumdäck för sin familjs säkerhet sen bara.
skit snack. Och sen behöver man inte köra som en idiot i stan, tror inte TS gör det heller så lägg ner och tro du kan allt vad som är bäst och inte.
Oväntade ställ får man även vid normal körning så har inte sagt nått om tok-körning, händer när man anar det minst.
Har inte sagt att jag kan allt osv. men har ganska bra koll efter att jobbat med bilar och däck i ca: 8år + egna bilar, däcktesterna t.ex hittar inte på när ett Nankang & co däck passerar i 30-40 km/h när valfritt premiumdäck står still under bromstest i vått. Skulle personligen aldrig köra på Nankang, wanli eller liknande (har testat budgetdäck och skillnaden är enorm mot premium).
Trevlig attityd för övrigt, du har nog lätt att skaffa nya vänner
Man köper en dyr prestandabil, sen överväger man att montera skitdäck? Det är bara däcken som håller denna 1800kg tunga och 400hk starka bilen på vägen, aldrig att jag hade köpt budgetdäck till en prestandabil.
Sist jag köpte budgetdäck va för 7 år sedan när jag va 18 och satte dom på en Sierra. En stor anledning att inte köpa budgetdäck förutom säkerheten är vägljudet. Det satt Linglong på en 540 jag köpte, trodde ju man skulle bli döv när man åkte långfärder
kör på nankang! de har inte mer vägljud än ett par pirelli ja hade en gång i tiden innan ja satte på ns2or på min lexus ja hade förut, greppet va lite sämre men det var bara kul=)
När det kommer till dessa budget däck så är det en massa delade meningar om dess kvalitet. Jag skulle teo att det är ett vågspel på kvaliteten på dessa. Hade ns2 på min golf2 och hade jättebra grepp, blött som torrt.
Skaffade senare även ns2:orna till nästkommande bil ( golf 3) där dem visade sig vara helt åt helvete
Provade ett nytt märke nu på min v70, general. Bra däck med gott grepp på både torrt och blött, snäppet dyrare än fullrun.. Dock har dem en tendens att bli väldigt bullriga.
Men i ditt fall, som så många tidigare sagt, du har en prestanda bil, matcha detta med riktiga däck så du kan utnyttjabilens potensial ( med förnuft).