3447
Sök

Hjälp med installation av fjärrstyrt centrallås i ford sierra-90

299 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Hade behövt lite hjälp..har 4 kablar från varje motor, 8 kablar totalt från båda dörrarna.
4 av dom är plus o minus o är inga problem, sen dom gula kablarna från dörrarna är lås signalen och 2 vita är lås upp. På den här dosan jag har här jag 6 kablar. Det står att om det är positiv signal(som det är) på första kabeln står det Non-connect(betyder?), 2a kabeln lock signal( ska kopplas ihop med båda gula från dörrarna?) 3e står 12V', 4e non-connect igen, 5e lock signal(kopplas ihop med dom båda vita från dörrarna?) O 6e kabeln Äfven det en bild på jord och efter det 12V. Finns de någon hjälpsam själ som kan hjälpa mig med detta?
Tack på förhand!

299 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Ingen som vet?

272 Inlägg
14 oktober 2012
Läst men ej förstått som man brukar säga. Din beskrivning var inte direkt lättläst. Ta ett kort på monteringsanvisningen och lägg upp istället så blir det nog enklare.

N/C, non-connected, osv betyder mycket riktigt att den ej skall kopplas in.

299 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Just nu är jag iväg och kan inte läggs upö dn bild men ska försöka förklara.. själva boxen jag köpt har 6 kablar som ska kopplas in. En konstant plus o minus som ska till batteriet. Dom 4 andra kablarna är en unlock signal, en lock signal och ytterliggare en till konstsnt plus och minus. Jag har testat att skarva på unlock kabeln och lock kabeln på bilens lock och unlock kabel nere till vänster om fötterna i förarsätet. Sen förstår jag inte varför ytterliggare en till konstant 12v och jord ska kopplas in? Har iaf skarvat på dom på motorns plus och minus vilket resulterat i att säkringen gått. Bilens kablar vet jsg vilka som är vilka men jag vet inte riktigt hur de ska kopplas in då installations manualen som dom kallade det är en lite bild som inte är till någon som helst nytta.
Tack för svar!

Sök