2623
Sök

Identifikation av billarm

5 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Tjena, har en bil med ett larm installerat av tidigare ägare (som inte är lätt att få tag på).  Funkar fint men den har en funktion där den automatiskt armerar 30 sekunder efter man stängt dörrarna.  Lite irriterande ibland så jag vill ändra det så att man armerar manuellt.  Dock har jag _noll_ information att gå på.  Fjärren ser anonym ut, har ingen dokumentation om larmet annat än ett 020 nummer till glasmästare som ej längre fungerar... hur kan man gå till väga för att identifiera detta?  Tack på förhand!

Avstängd
10 388 Inlägg
19 oktober 2012
Ofta finns det ju iaf lite info att hämta från själva larmenheten (modellnummer eller liknande). Sen kan ju kanske bil och årsmodell hjälpa lite, då vissa bilar hade sina "standardlarm" osv

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Var brukar larmhenheten monteras?  Har väldigt lite kunskap om larm tyvärr, men antar att de försöker gömma den så bra som möjligt.

Bilen är en '83 928S men larmet är definitivt inte original.

2 024 Inlägg
19 oktober 2012
Åk till en firma som installerar larm så kan dom troligen hjälpa dig att åtminstone hitta vad det är för larm.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Avstängd
10 388 Inlägg
19 oktober 2012
Är väl inte helt ovanligt att man har den under instrumentbrädan (nere vid ratten eller liknande) men det är ju ingen garanti

Ah, nej tänkte mest på att VAG-kärror ofta förr hade CarGard, senare har DEFA osv osv

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök