3408
Sök

Larm och kyla!!

Drummer
53 Inlägg
18 oktober 2005
Trådstartare
Nu när det börjar krypa ner mot nollan och några minusgrader på nätter bla.
börjar det hända lite skumma grejer med larmet(Cobra). Det utlöser!!
Men inte en kotte i närheten som försöker ta sig in o stjäla mina dyra multimediagrejer.
Skämt osido, Kan detta ha med kylan att göra att det löser ut, för i så fall kan det inte stå rätt till. Tänk då när det bli -10.
Någon annan som råkat ut för samma sak eller har det inte alls med kylan att göra. Eller har larmet fått en knäpp?
För det börjar gå mig på nerverna att behöva tysta det på nätterna.
Grannarna e inte glada...hehe...

Mvh Patrik

99 Inlägg
19 oktober 2005
Kanske en klassiker..  folk står å triggar ditt alarm natt efter natt för att du sedan ska tro att det är tekniskt fel och stänger av det. nästa morgon e bilen borta :-)

Har ju hänt med diverse banker och liknande.. typ väktarna har stängt av "felande" sektioner i larmet pga falsklarm, men i själva verket var det work in progress :-)

Eller som jag just kom på; dåligt batteri? Om larmet har spänningsövervakning och märker att spänningen sjunker under nivån som den hadde vid pålarminstillfället så kanske den tror att det e sabotage på gång, men i själva verket är det kylan som sänker prestandan på batteriet.
Senast redigerat av novaland (19 oktober 2005)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Drummer
53 Inlägg
19 oktober 2005
Trådstartare
novaland skrev:
Kanske en klassiker..  folk står å triggar ditt alarm natt efter natt för att du sedan ska tro att det är tekniskt fel och stänger av det. nästa morgon e bilen borta :-)

Har ju hänt med diverse banker och liknande.. typ väktarna har stängt av "felande" sektioner i larmet pga falsklarm, men i själva verket var det work in progress :-)

Kan ju hända, men inte i det här fallet då larmet gått på olika ställen. Inte bara hemma. Det där med batteriet e jag nog mer inne på i så fall ;-)

10 287 Inlägg
19 oktober 2005
All elektronik påverkas av fukt och kyla. Jag vet inte hur Cobra ser ut men jag har sett andra skräckexempel med olackade kretskort.

Vilken krets ger larm? Kontakter för dörrar eller IR/Rörelse larm?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök