2947
Sök

Problem med ljud - Saab 93 Sedan -04

41 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
Tjenare

Har en Saab 93 sedan -04 och jag får bara ljud från vänster sida, varken höger sidan eller basen funkar, kan det vara någon säkring som har gått sönder?
Allt är original.

Mvh Simon

105 Inlägg
7 november 2012
kollat så att lågnivån sitter i? om du nu har baslåda med slutsteg! smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 november 2012
Varken lågnivå eller säkringsfel, troligen så är det så att förstärkaren under stolen (AMP1) fått fukt i sig och gett upp. Eller om du kanske bara råkat fadea över ljudet till vänster sida? Rätt lätt hänt, dra i volymratten och vrid så fadear du ljudet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

41 Inlägg
7 november 2012
Trådstartare
jag lämna in den för lagning då den ena av dom två högtalarna som sitter i framdörren inte fungerade, och nu när jag fick tillbaka den så funkade bara högtalarna på vänster sida, så tänkte bara om det va nå lätt fel man kunde fixa själv, annars så får jag väl lämna tillbaka den så dom får fixa det x)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 november 2012
Som sagt, kollat balansen? För om verkligen allt på höger sida är dött så borde det vara så enkelt att nån vridit över balansen, annars skulle flera förstärkare gett upp och då är det bara att åka tillbaks och be dom fixa.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 327 Inlägg
8 november 2012
Jag hade liknande fel på min Saab 9-3 2007, när jag skruvade upp volymen så lät det riktigt illa ifrån den högra dörrsidan så jag trodde att den högtalaren var trasig.

Men det var den vänstra 6.5 tums högtalaren som var helt stum, den hade fastnat och gick bara att trycka in med mycket våld.

Jag bytte till nya högtalare för att inte riskera att bränna stereon och nu funkar ljudet perfekt.

Enkelt att byta själv, om man gör det enligt Haynes.

41 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Jag får tacka för hjälpen "ChriZtoffer" det var tydligen balansen som du sa:)

Sök