3770
Sök

Vad säger lagen om en annan ratt?

767 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
#1
Som rub. Får man ändra till vilken ratt man vill, eller måste det vara en hel "ring" som man kan hålla på?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

302 Inlägg
16 november 2012
#2
Japp. Du måste ha en hel ring.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

477 Inlägg
17 november 2012
#3
heltypsgodkända bilar får inte ens byta ventilhattar egentligen! sjukt men sant tongue

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

KHRacing
18 november 2012
#4
blink_pj skrev:
heltypsgodkända bilar får inte ens byta ventilhattar egentligen! sjukt men sant tongue

Det är  en sanning med stor modefikation.läs gärna på innan du yttrar dig felaktigt cool

477 Inlägg
18 november 2012
#5
KHRacing skrev:
blink_pj skrev:
heltypsgodkända bilar får inte ens byta ventilhattar egentligen! sjukt men sant tongue

Det är  en sanning med stor modefikation.läs gärna på innan du yttrar dig felaktigt cool

felaktigt vette fan... alla modifikationer som KAN påvärka bilens köregenskaper är igentligen inte tillåtet! men det är väll bara det att ingen orkar bry sig om det inte går till överdrift!

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

KHRacing
18 november 2012
#6
blink_pj skrev:
KHRacing skrev:
blink_pj skrev:
heltypsgodkända bilar får inte ens byta ventilhattar egentligen! sjukt men sant tongue

Det är  en sanning med stor modefikation.läs gärna på innan du yttrar dig felaktigt cool

felaktigt vette fan... alla modifikationer som KAN påvärka bilens köregenskaper är igentligen inte tillåtet! men det är väll bara det att ingen orkar bry sig om det inte går till överdrift!

När du skriver det på det sättet så stämmer det ju, men ventilhattarna :-)

767 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#7
om bilen är en årsmodell från 82-94 då?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

477 Inlägg
20 november 2012
#8
om vi bortser från diskussionen tidigare så tror ja ingen att bryr sig om du byter ratt till en annan. så länge den inte anses vara "farlig" på något sätt. om man nu vill ha en ratt som inte är en "hel ring" så bör frågan ställas direkt till besiktningen vad dom anser om just det! har hört att tex. rattknopp inte räknas som trafiksäkert då man lätt kan fastna i och inte panik ratta i en nödsituation!
kan bli vissa sura miner om bilen har airbag i ratten från början, men så länge den kopplas bort på rätt sätt med ett motstånd så bör det inte vara någon fara...
Senast redigerat av blink_pj (20 november 2012)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

767 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
#9
oki skall kolla med dom tackar!

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

219 Inlägg
21 november 2012
#10
om bilen e utrustad med airbag får du ej ha en ratt utan


43 Inlägg
21 november 2012
#11
Klart, spelar väl ingen roll om ratten hade Airbag innan, bestigningen bryr sig inte om airbagen.

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
21 november 2012
#12
Twitchii skrev:
Klart, spelar väl ingen roll om ratten hade Airbag innan, bestigningen bryr sig inte om airbagen.

Tror jag har förstått dig rätt om jag svarar såhär:

JO! Besiktningen bryr sig visst om Airbagen. Lyser lampan i instrumenthuset får du en 2:a.

Ont om hästkrafter är det gott om.

43 Inlägg
21 november 2012
#13
ja men om man sätter dit ett relä, så ska dom inte bry sig om ratten inehåller en airbag eller inte. Så va det för 2 av mina polare iallafall.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
21 november 2012
#14
Twitchii skrev:
ja men om man sätter dit ett relä, så ska dom inte bry sig om ratten inehåller en airbag eller inte. Så va det för 2 av mina polare iallafall.

du menar ett motstånd?

spb sätter 2:a om airbaglampan lyser och det började dom med detta året


Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
22 november 2012
#15
Alex-s skrev:
Twitchii skrev:
ja men om man sätter dit ett relä, så ska dom inte bry sig om ratten inehåller en airbag eller inte. Så va det för 2 av mina polare iallafall.

du menar ett motstånd?

spb sätter 2:a om airbaglampan lyser och det började dom med detta året

Precis. Lyser SRS/Airbaglampan får du en tvåa, Punkt!

Om den inte lyser och du har bytt ratt, då är det ju bara att gratulera för Då struntar sbp i det, för då funkar ju allt "som det ska"

Ont om hästkrafter är det gott om.

oijoij-society.com
774 Inlägg
22 november 2012
#16
Grejen är de, om ratten BARA har airbag så är de bara byta till annan dock med motstånd!
Men om passagerarsidan har airbag så MÅSTE de även finnas på förarsidan för att va godkänd.

Orden kommer från BP själva, sen är de ju som vanligt. Vad som är rätt eller fel från tekniker och tekniker är ju en skaplig skillnad.


767 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#17
finns ingen airbag

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Avstängd
1 714 Inlägg
26 november 2012
#18
Har personligen aldrig hört nåt om att ratten måste vara en hel ring men det är ju möjligt.

Säkert en tolkningsfråga med, känns inte som denna ratten borde vara olaglig

http://www.seabeach.se/twospokes-nardi- … c-139.aspx


477 Inlägg
27 november 2012
#19
Emilius skrev:
Har personligen aldrig hört nåt om att ratten måste vara en hel ring men det är ju möjligt.

Säkert en tolkningsfråga med, känns inte som denna ratten borde vara olaglig

http://www.seabeach.se/twospokes-nardi- … c-139.aspx

för mig "känns" den väldigt olaglig... (skulle aldrig själv välja den ratten av olika anledningar)
Senast redigerat av blink_pj (27 november 2012)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!


Sök