3726
Sök

Rasslande ljud 945 ltt

20 Inlägg
3 november 2012
Trådstartare
Har börjat komma massa skrammel ifrån motorn, slutar och börjar lite "random", uppstår mest när bilen är kall.
Skulle kunna tänka mig ventilerna, men då borde inte ljudet komma och gå, eller har jag fel?
Bifogar en länk till er kunniga på Tuben och hoppas bra svar smile

http://www.youtube.com/watch?v=U_kww1fu … e=youtu.be

1 450 Inlägg
3 november 2012
Tycker inte det där låter som ventilerna, låter mer som att något skrapar i, typ KamREM eller nånting

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

20 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Kamrem vettefan, den böt jag inkl spännare vid 23000 mil, den har nu gått 25000 mil. Känns lite långsökt men kan vara värt och kolla upp.

Lastbilsmekaniker
5 268 Inlägg
Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 november 2012
Testa att ta bort kilremmarna, provstarta o se om det är tyst då.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Osponsrad
1 631 Inlägg
4 november 2012
låter som ngt fläktblad slår emot ?

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

20 Inlägg
4 november 2012
Trådstartare
Fläkten är det inte, lite klurigt det där med remmarna, eftersom den låter lite när den själv vill. Slår jag av bilen och sedan startar efter 30 sek igen så är ljudet borta (oftast) då måste jag ta bort remmarna när bilen är igång och det känns lite sådär tongue

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 november 2012
Kan även va vattenpumpen som är på väg att ge sig..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

20 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
Vattenpumpen eller generatorn skulle jag kunna tänka mig, har dock aldrig varit med om att någon av dem låter såpass illa och sedan slutar. Känns som att man kan utesluta ventilerna. Får prova med remmerna när bilen är kall smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 november 2012
Det går även att ta av remmarna o vrida runt generator och vattenpump för hand o se om det känns konstigt när man gör det.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

95 Inlägg
5 november 2012
Sitter det en AC kompressor på den? Såg inga rör men?

20 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
Nope ingen AC

577 Inlägg
6 november 2012
Det låter plastigt? Eller hur skulle du förklara det som har hört det i verkligheten?
men i vilket fall så låter de nog som mest närmast felet bara o lyssna sig fram:)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

20 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
Första gången jag hörde ljudet var jag övertygad om att var fläkten som slog i.
Men det visade sig att de inte var det, att låter plastigt håller jag med om men fläkten var de ej.
Ska prova lossa på remmarna när bilen är kall, det är då den brukar låta som värst.

20 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Verkar vara vattenpumpen, blir till och byta den och hoppas på det bästa, kostar ju ingen förmögenhet precis smile

20 Inlägg
25 november 2012
Trådstartare
Såg att pinnbultarna som sitter på sjävla fläkten var skadade, såg ut som att remskivan inte setat fast ordentligt. Min gissning är att det är remhjulet som glappat och skrammlat satan. Nåja, böt pumpen endå och hoppas nu på det bästa smile

20 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
Ljudet fortsätter trotts bytet av pumpen.
Ska prova montera en frisk remskiva och nya pinnbultar, sen ger jag upp!

20 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Problemet löst, det var remskivan som slog emot den svarta plastkåpan som sitter över kamremmen smile

577 Inlägg
28 november 2012
antelikeshardcore skrev:
Problemet löst, det var remskivan som slog emot den svarta plastkåpan som sitter över kamremmen smile

Mjaaa! det lät ju plastigt!
Men gött att du hittade felet!

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Sök