Rotor och fördelare är det första jag hade kollat. Fick samma sak på min gamla bil. Packningen spricker och du får olja i fördelaren.
Har kollat detta. Men det verkar inte vara där problemet ligger. Skaffade ny hallgivare med, men det var inte det häller. Stiften är nya och kablarna med.. Får smått damp på sånt här...
Då skulle jag ha mätt om du verkligen har +12v på tändspolen när tändningen är påslagen och vid startförsök. Man kan tillfälligt prova att koppla en sladd mellan batteriets pluspol och tändspolen vid startförsök för att utesluta spänningsfall/glapp i startkontakt/tändlås.
Funkar inte detta så skulle jag sikta in mig på tändmodulen som sitter innanför luftburken, dels kolla så kablarna/stiften i kontaktdonet sitter fast riktigt och prova byta tändmodulen.
Glöm inte att kolla en så simpel sak som ifall kamrem har gått av.
Precis min tanke, sällan dom tappar gnistan helt annars
(Och ja, den ska faktiskt bytas ibland)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!