2935
Sök

Saab 9-3 -99 multiremslängd utan servo?

443 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
#1
Hej

Servopumpen har bestämt sig föra att lägga av på min Saab 9-3 och jag är inte sugen på att köpa en ny till samma pris som bilen är värd. Jag funderar på om jag skulle kunna montera bort pumpen och i så fall vad jag skulle behöva för längd på remmen? Finns det remmar med rätt längd?

Skippa allt snack om varför och att jag lika gärna kan ha den kvar och att bilen blir tungstyrd. Jag vill ha svar på min fråga, inget mer.

43 Inlägg
31 december 2012
#2
Fixa en spännrulle, sedan svetsa du ett stag du kan sätta den på. Då är de bara att använda samma rem!

That's, what i would do!


31 Inlägg
2 januari 2013
#3
Finns ingen 9-3a utan servo tyvärr så väldigt svårt att veta längden utan =/

Leta beggad på skroten?  895kr

http://www.bildelsbasen.se/?index=defau … d=24379243


443 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
#4
Tyvärr är inte bilen värd så mycket mer än så, den går bara i någon månad till, sen säger svensk bilprovning att bilen inte får trafikera gatorna något längre. Det blir väl att köra på den här pumpen den lilla bit som är kvar.

214 Inlägg
7 januari 2013
#5
Dra ett snöre runt allting utom servopumpen. Sen mäter du längden på snöret och kortar av avståndet lite (spännaren) Sen går du till biltema och säger hur många ribbor du vill ha och längden. Eller valfri bilreservdelsbutik. Biltema är uppmärkt med längden i mm som artikelnummer


Sök