Hej har en:
525 tds e34 touring -96
Motorn kommer från en -94 gått 19000 mil
Bilen är svårstartad, går igång direkt men dör på en gång ca 1-9 ggr, antar att det är luft i bränslesystemet men har inte hittat något läckage, har provat att montera en "backventil" nån decimeter innan bränslefiltret men blev ej någon skillnad.
Den är även väligt slö har jag märkt, släpper knappt på snö, får nappa på kopplingen som en idiot för att det ska hända något, kan även tillägga att jag har en glapp kcr box som ger effekt när den känner för det. Men den var slö innan jag satte dit boxen också. En kompis 525 Td original går mycket bättre. Annars är det inge missljud från motorn och den går fint på tomgång.
Ägaren innan påstod att det läckte från en spridare, men jag tycker det ser tätt ut runt alla spridare, och inge diesel runt dom, men om det är en spridare som är kass, kan de då vara den som har utlöst de 2 problemen eller kan det vara pumpen?
Ge gärna tips om vad det kan va, all hjälp uppskattas då jag är ganska okunnig om bilar!! annars tror jag bilen slutar på skroten eller i delar! och det vill man ju inte
Tack på förhand MWH William