mindre än en b18 går tyvärr inte om det är en v8 du pratar om
En komplett b18 uppskattas till en vikt utav 145kg medan den v8an jag har uppskattas till ungefär 140-150kg, därav så är det samma vikt på dem.. Om inte den är lättare så är det precis jämn vikt emellan dem. Dock är det ganska off-topic med tanke på att vikten är inget problem i det här fallet. Inte vid det här valet av motor iaf.
nä den va rätt så lätt faktiskt det har du rätt i ja tänkte mer om han ville ha en cheva v8 eller ford v8 chevan kan jag faktiskt rekommendera som det ultimata trim objektet skit roliga bara man får till det rätt
nä den va rätt så lätt faktiskt det har du rätt i ja tänkte mer om han ville ha en cheva v8 eller ford v8 chevan kan jag faktiskt rekommendera som det ultimata trim objektet skit roliga bara man får till det rätt
OM han ville ha? Jag är den som ska bygga;p hehe, jotack!
ja har en volvo 142 med en cheva 350 med 700 låda den motorn har 360hk den går rätt så bra men den räcker det också att köra i 130 med så börjar man känna hur det vinglar i baken
ja har en volvo 142 med en cheva 350 med 700 låda den motorn har 360hk den går rätt så bra men den räcker det också att köra i 130 med så börjar man känna hur det vinglar i baken
nej den har mer varit som en kul grej bilen bara stod så vi satt ner en riktigt vässad v8 men det är det ändå det måste lagas en hel del rost men jag har tänkt att jag kanske ska regbesikta den nån gång men ja har ett annat v8 projekt på gång just nu
okej, har inte sätt det på dom 140is jag har iaf?!?!
Fel av mig då isf ^^
Fram är det fyrkolvsok, ta loss dem och räkna igen. Bak tvåkolvs, precis som på 240.
Däremot så finns ju 240 med ventilerade skivor fram och det är ju en sak som kan uppskattas.
Annars är enklast och bäst egentligen ventilerade skivor från 164. Lika stora som 140-bromsar, ventilerade och passar rakt på om man byter hjulbultarna i navet till 164ans enligt uppgift.... Dock dyrare få tag i delar än till en 240.
Att sätta solida 240-skivor däremot, är bara en försämring.
Om bilarna är under året 75 så får du byta motor lite hur som helst efter som dom inte har något krav på avgassystemet men det mesta problemet som kan vara är att dom blir så fram tunga
krav på avgassystemet??
Årsmodell 1975 och äldre har fortfarande inget krav på avgascertifierad motor, vilket betyder att där kan man fritt byta/ändra motor (men regbesiktning krävs!) så länge man ligger inom gränserna för effekt och vridmoment.
Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum) Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn).
Årsmodell 1976-1992 (nytt slutdatum) Om man byter till en motor UTAN katalysator behövs ett avgasintyg från tillverkaren (av motorn).
Vilket inte volvo lämnar ut i dagsläge.
när skulle dom slutat med att göra de?
Att få en avgascertifiering och godkända effektangivelser är svårt.. och det ges ut av generalagenter på volvo... Enligt uppgifter från både bilbyggare & runt om på nätet sägs de ha varit svårt redan från -05 > -08. Och det är ett par år sedan! Har inte hittat något uttalande från volvo som säger att det inte går men tror det är näst intill omöjligt i dagsläge.
Att få en avgascertifiering och godkända effektangivelser är svårt.. och det ges ut av generalagenter på volvo... Enligt uppgifter från både bilbyggare & runt om på nätet sägs de ha varit svårt redan från -05 > -08. Och det är ett par år sedan! Har inte hittat något uttalande från volvo som säger att det inte går men tror det är näst intill omöjligt i dagsläge.
ska man ha en gammal v8 från en cheva så ska man inte vända sig till volvo om ett avgascert. utan som det står i det jag skrev tidigare Tillverkaren av motorn...
har själv sökt avgascert för att bygga om min 965a till manuell och det var inte vidare svårt att få från volvo och finns över ett 10tal till på garaget som fått.