14 januari 2013
Trådstartare
Hej hej, har en bmw 328ci-00 och jag har ett problem, i somras när jag gled runt på natten i staden där jag bor så skulle jag sätta på stolsvärmen av någon anledning och märkte då att den knappen tändes i 1 sekund ungefär och slocknade sedan, samma sak på båda stolarna.
Och vet att båda har haft fungerande stolsvärme innan, så lite märkligt att båda pajar samtidigt och lyser en sekund ungefär och sen slocknar.
Någon som vet vad som kan vara fel? Och hur mycket det skulle kosta att laga på verkstad ungefär?
Har läst att det kan vara någon kontakt under sätet som lossnat, men har kollat under båda och ser inget löst, allt ser ut som det ska. Även läst om att värmeslingorna i sätena kan paja och när jag tänker efter så höll min far och jag på med handsfacket och lagade några dagar innan jag märkte felet med värmen i stolarna.
Och då satt vi med knän och armbågar i sätena, vilket var dumt. Så det skulle vara logiskt om det var felet, men känns lite udda då det är paj på båda sidorna samtidigt?
Alla svar uppskattas, tack på förhand.
Mvh.