3362
Sök

Volvo s80 -01 missljud/abs/rycker/går ner i varvtal

Jennie.A
31 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Gäller min mors Volvo s80 -01.

Sedan hon körde i en grop eller körde i något med däcket på en skogsväg har det börjat låta som samma ljud som när absen går i/ur när man svänger, yttrar sig mest när man svänger till höger. När man svängt och gasar iväg så rycker det/tar tag i bilen, en två eller tre gånger, sedan försvinner det tills nästa gång man svänger och gasar iväg. Varvtalet går ner en aning när det rycker/tar tag i hela bilen. Bör väl tilläggas att detta kommit lite smygande och blivit allt värre.

Någon som har lite riktlinjer vi kan gå efter?
Tack!

Jennie.A
31 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
Absen och antispinn funkar och inga lampor indikerar på något..

27 Inlägg
27 januari 2013
Hej..
Tror att det är ABS kransen som har gett upp. Eller om det är abs givaren som börjar spöka.
Mvh

Jennie.A
31 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
Tack för svaret! men Borde inte lampan tändas omgående då?

Maserati
483 Inlägg
28 januari 2013
Va så på min gamla S70 lät otroligt mycket men inget visades i instrumentpanelen... Åkte till en verkstad och fick då svaret att ABS har gett med sig.

Jag älskar jordguppar !

150 Inlägg
28 januari 2013
Kan vara inneskärmen som är lös och lägger sig mot däcken ibland när det svängs med bilen.
Tycker det ite borde vara nått annat.
Hissa upp bilen och bort med hjulet och kolla om inneskärmen är lös,det är vad jag tror.
Ta en titt

mvh//Joel

LadyJ skrev:
Gäller min mors Volvo s80 -01.

Sedan hon körde i en grop eller körde i något med däcket på en skogsväg har det börjat låta som samma ljud som när absen går i/ur när man svänger, yttrar sig mest när man svänger till höger. När man svängt och gasar iväg så rycker det/tar tag i bilen, en två eller tre gånger, sedan försvinner det tills nästa gång man svänger och gasar iväg. Varvtalet går ner en aning när det rycker/tar tag i hela bilen. Bör väl tilläggas att detta kommit lite smygande och blivit allt värre.

Någon som har lite riktlinjer vi kan gå efter?
Tack!

Corvette

Sök