4093
Sök

Hjälp med val av mobilköp.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Snart är det dags att hitta på nått roligt, köpa ny mobil, kanske.

Just nu har jag en Iphone 4 som jag strax har haft i två år och jag kan ju inte säga att jag är missnöjd
med telefonen, för den har ALDRIG krånglat!
Och innan Iphonen hade jag Nokia 5800.
Iofs har jag aldrig haft någon telefon som har krånglat, vilket är jävligt skönt!

Vet inte om jag verkligen behöver köpa ny mobil iom att den inte krånglar. Men det är alltid kul med nått
nytt.

Tror inte att det är värt att lägga 6K på att gå upp till Iphone 5, det är därför jag frågar er om andra råd! smile
För så mycket nya prylar verkar det inte vara i den som är värt dom pengarna.
Sen kan man ju säga vad man vill om Itunes, fifan? säger jag bara.

Två "krav"

4G
Minst 4" skärm.

Säg någon mobil och så förklarar du varför jag ska köpa den! wink Så får vi se vad det blir utav det!
Senast redigerat av ExXtr3me (8 februari 2013)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Cupra_
10 februari 2013
Jag bytte från iPhone 4 till en Sony Xperia V för 2 månader sedan.

Bättre kamera (13mpix), gummerad baksida ger bra grepp, skarp och bra skärm, vattentålig till 1m djup, tunn design, mp3-låtar som ringsignal m.m.

I mitt tycke en avsevärt bättre telefon än iPhone oavsett modell. Det tar ett tag att vänja sig vid Android men efter 2 månaders bruk vill jag aldrig gå tillbaka till iOS.
Bara att slippa iTunes var värt ett byte!

Telefonen har ungefär samma batteritid som iPhone i verkligheten och det är väl kanske i snålaste laget för mig som använder den i jobbet. Då telefonen har micro-USB är det dock sällan svårt att hitta en passande laddare.

Jag gav dessutom bara 4500kr för min Xperia helt olåst och utan abonnemang vilket är ett bra pris i mina ögon med tanke på funktionerna.

12 086 Inlägg
10 februari 2013
Är du nöjd med din Iphone4 så tycker jag du behåller den. smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
10 februari 2013
Gå inte på det hela med iPhone och sånt.
Få prestanda för pengarna istället. Du vill ju ha valuta för det du köper wink

Samsung Galaxy S3 är snuskigt trevlig. Tråkigt nog har jag inte sån (har bara S2 och S3 Mini) men känner folk som har den och det är en fin mojäng minst sagt smile Samsung gör fina makapärer

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Deception skrev:
Jag bytte från iPhone 4 till en Sony Xperia V för 2 månader sedan.

Bättre kamera (13mpix), gummerad baksida ger bra grepp, skarp och bra skärm, vattentålig till 1m djup, tunn design, mp3-låtar som ringsignal m.m.

I mitt tycke en avsevärt bättre telefon än iPhone oavsett modell. Det tar ett tag att vänja sig vid Android men efter 2 månaders bruk vill jag aldrig gå tillbaka till iOS.
Bara att slippa iTunes var värt ett byte!

Telefonen har ungefär samma batteritid som iPhone i verkligheten och det är väl kanske i snålaste laget för mig som använder den i jobbet. Då telefonen har micro-USB är det dock sällan svårt att hitta en passande laddare.

Jag gav dessutom bara 4500kr för min Xperia helt olåst och utan abonnemang vilket är ett bra pris i mina ögon med tanke på funktionerna.

Z:an kommer ju v10. Är skillnaderna stora mellan dom tror du?

Germax skrev:
Är du nöjd med din Iphone4 så tycker jag du behåller den. smile

Ja, klart! Men Itunes vill man inte veta av och luren i sig är så jävla låst. Går knappt att göra någonting
typ teman eller vad som helst. Så jäkla trist av applää!

Men om jag köper en annan mobil kommer jag använda Iphonen i jobbet istället! Så att den inte ligger och
dammar!

Thunderbird88 skrev:
Gå inte på det hela med iPhone och sånt.
Få prestanda för pengarna istället. Du vill ju ha valuta för det du köper wink

Samsung Galaxy S3 är snuskigt trevlig. Tråkigt nog har jag inte sån (har bara S2 och S3 Mini) men känner folk som har den och det är en fin mojäng minst sagt smile Samsung gör fina makapärer

Ja, det kanske är nått! Jag vet inte. Det är ju sant med att Samsung gör pra grejor!

LG optimus, någon som har prövat? eller har den?
Länge sen jag hade LG, men när jag väl hade en så gillade jag den och inge krångel med den!
Gör dom lika bra grejor fortfarande?

Huawei, Vad är det för märke? Någon som har det?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Cupra_
10 februari 2013
Jag har ingen aning om Xperia Z faktiskt. Har inte kollat på den. Jag valde mellan Galaxy SIII och Xperia V. Det som avgjorde mellan dem var att Sonyn kändes inte alls lika plastig. Sedan tyckte jag att Galaxyn var lite för stor att ha i byxfickan.

Huawei är ett kinesiskt märke som gör 3g-modem m.m. Hur deras mobiler är vet jag dock inte.

2 751 Inlägg
10 februari 2013
Samsung Galaxy S3 LTE hade jag valt, fast det är nog bättre att du väntar tills Samsung Galaxy S4 har kommit.

Who Djaa bless no man curse

German Engineering
9 083 Inlägg
10 februari 2013
Jag har ju en Xperia Play, köpte den strax innan årsskiftet och är mycket nöjd med den smile Fast du är kanske inte intresserad av en spelmobil? wink tongue

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Cadillac_The_King
10 februari 2013
Varför inte än Nokia 330 eller än Nokia 3310 dessa kriger mot Apple och samsung är ju bara barnsligt sj kör jag iPhone  då jag tycker  att samsung är så ful . Funderar på att köpa än Nokia 3310 i stället 1 mobil ska man ju bara kunna ringa och smsa med än telefon är ingen dator eller ett tv spel vilket det är idag  det var bätre förr då fanns det rediga mobil idag sälj bara skit mobiler

349 Inlägg
11 februari 2013
Hade tidigare iPhone 4.

Nu har jag Samsung Galaxy S3 Lte och dom två första månaderna var jag tok nöjd och tyckte den spöade iPhone:n i hästlängder, både bekvämlighet, kamera, batteritid osv. Men efter två månader började min strula så in åt helvete.. den "krashar" apparna väldigt ofta. Batteritiden är sämre än iPhone trots att man stänger ner alla program och internet. Jag hör inte lika bra i denna som i en iPhone när man pratar. Och min 4G håller på att strula hela tiden.. Fungerar kanske 1/10 gånger. En jävla skit telefon och som har varit nära att flyga in i väggen många gånger. Och självklart fungerar den felfritt när jag varit på kund service med den. Edit; Min bluetooth är helt jävla mongo, det enda jag lyckats ansluta till är en polares radio i bilen. Trådlösa headset, vanliga stereo apparater är inte att tänka på.. Kass jävla telefon.

Jag rekomenderar iPhone före Samsung iallafall..
Senast redigerat av cewee (11 februari 2013)

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
11 februari 2013
Synd att du har haft otur med din Samsung cewee.
Men ja, Samsung är inte perfekta, inte min heller. Men jag tycker att den ändå fungerar bra och jag vägrar Apple tongue
Problemet jag har är att min startar om ibland. Kan hända ibland varannan vecka och ibland någon gång i veckan. Lite små drygt (gör det endast när den inte används). Sen kan den hänga sig vilket är riktigt drygt. Vet inte vad som gör det.
Dålig batteri tid har min S2, men min S3 Mini klarar sig jävligt länge. Kan dock vara för att jag aldrig använder den tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

212 Inlägg
11 februari 2013
Har haft Iphone 3G/3GS/4 innan och kör Lumia 920 och är väldigt nöjd, saknar några appar fortfarande men inga dealbreakers.

Sök