det man alltid ska göra för att förhindra dessa problem är att hälla i en skvätt 2takts olja då och då
men K-jet systemet är ganska enkelt men OTROLIGT känsligt
när du känner på vågen med bränslesystemet trycksatt ska du känna ett motstånd
styrtrycket är det som avgör trögheten i vågen
så man får olika blandning kall och varm motor.
men börja med att mät upp alla tryck över allt dels soppa in som ska vara på runt 5bar på en volvo men gissar något liknande ta även reda på styrtrycket
borde stå i Haynes K-jet bok
när du ser att allt är rätt så är det bara att fixa alla spridartätningar detta är skit viktigt så dit med nya utan minsta fundering!
Vid minsta lilla läcka mellan vågen och toppen på dessa så fuckar dom upp totalt
en sprucken vevhus slang kan göra så bilen går otroligt orent eller t.o.m vägrar starta
eftersom vågen inte lyfts utan att det blir ett behov av luft tar luften en "bättre" väg in så lyfts inte vågen tillräckligt ibland lyfts den inte alls pga läckage
iövrigt är K-jet ett enkelt system som inte är speciellt känsligt för elfel o div.
jag körde min 245turbo helt utan några elstyrningar till kallstart och värmeelementet i styrtrycksventilen
den startade vid minust 10 utan problem även om den gick lite rackligt tills den vart varm
iof ett gnistat sprut som klarade 240hk istället för 180-200hk