hangman skrev:
Liwgren skrev:
Vad tar du för att polera ett tryckrör?
var ju knappt något polerat där under....mest lackat eller färdigköpt....
denna har jag gjort från grunden, tog väldigt många timmar, och kostade en hel del..
http://www.garaget.org/?car=204631&image=2230278insug, ventilkåpa, tryckrör och alla bultar, rätt många som håller ventilkåpan, som i sin tur håller kammarna, Stort projekt för att polera lite. Gjordes inte på plats tog bort och gjorde allt, Spridarbryggan och kåpan är också polerade, Synd de inte finns nån bättre bild i solljus för det vart spegelblankt.
Nej men ursäkta mig då, det är den enda bilden jag delar på garaget som visar sådant jobb.
Och du tror att allt du ser är allt som är polerat? Varenda stag & fäste inkl huvdämparna, bromsbomben, torkarmotorn och en jävla massa mer var polerat på den bilen.
Det är klart enkelt för dig att sitta och snacka, du bemödar ju inte ens att polera sådant som "inte syns", te.x andra delen av fuelrailen? Eller lämnar istort sett alla kanter och innerhörn orörda på termostathuset?
http://www1.garaget.org/gallery/archive … jkrf5q.jpgOch fälgarna har du ju lämnat helt grumliga?
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 60n7v5.jpgDet är lätt o gnälla på andra eller hur.
Bultar tar ju SÅ lång tid att polera, våtslipa snabbt, sen köra på med bänkmaskin & trissa. På en timma har du dragit en hel låda med bultar.
Och vad menar du med färdigköpt?
Kylaren och insuget från IBsvets (du vet org. kromet dog vid svetsningen så det vara bara att blästra och göra om det med polering) inkl radioatorbehållaren (syns ej) och alla nya specialbyggda fästen, Catchtank var silverlackerad orginal, fuelrail råalu, alla motorfästen / generator / servofästen / ABS pump etc var också helt råa. Och det var på Denna bil, av alla jobb jag gjort..
Och självklart måste man ju ha "polermedel för flera tusen" för det är ju det som avgör jobbet.
Skulle nog snarare påstå att det sitter i den som håller i maskinen och medlet, du kan polera en yta blank med bajs om du vill, det tar bara längre tid än med polermedel.
Som sagt, ska du ge kritik får du ta kritik själv.
Den här hojen såg inte ut såhär innan jag fick in den, ni kan ju gissa årsmodellen..
On Topic:
Som sagt, ska jag våtslipa röret för att få bort den grova ytan får du räkna med 1500:- om du fixar våtslipningen 1000:-