3351
Sök

Volvo 850 kopplingsproblem (film)

349 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Har kollat i andra forum oxå men inte kommit fram till problemet så testar här om de finns nått kunnigt folk smile

Har luftat slavcylindern idag utan någon förbättring..

https://www.youtube.com/watch?v=95j1ZeDIFSc

Någon som vet vad problemet är ?

När jag kör bilen så går växlarna i lättare än vad dom gör stillastående men man känner att de fortfarande inte kopplar ur helt.
Senast redigerat av daniilito (8 mars 2013)

349 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
har jag kopplingen fullt nedtryckt och tex 1ans växel i så går bilen fortfarande framåt..

54 Inlägg
8 mars 2013
Är det ett "glapp" i kopplingspedalen eller tar den högt upp?

349 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Norpan12 skrev:
Är det ett "glapp" i kopplingspedalen eller tar den högt upp?

Nej det tar ända ner det är typ som om den inte kopplar ur typ...har jag kopplingen helt nedtryckt så vill fortfarande bilen framåt

54 Inlägg
8 mars 2013
Om pedalen känns normal så är det troligen lamellen som går trögt på axeln, bara att plocka bort lådan och smörja/byta koppling...

349 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Norpan12 skrev:
Om pedalen känns normal så är det troligen lamellen som går trögt på axeln, bara att plocka bort lådan och smörja/byta koppling...

Bara o bara haha, Ja funderar på om det inte är dags att byta kopplingen

183 Inlägg
8 mars 2013
Värt att byta slavcylinder och kolla så allt ser bra ut med växellänkaget innan man river lådan

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
8 mars 2013
jag skulle lyfta kopplingen igen. man kan få det fenomenet om det är luft kvar i slavcylinder. pröva att bara öppna nippeln och låt den "blöda" ett tag så kan man få ur luften också smile

Sök