3051
Sök

Bilbatteri Audi a4 1.8T 96.a

133 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Tjohej..

Nu e ja riktigt trött på allt som har med bilbatteri att göra..
jag behöver byta batteri. Mekonomen säger 62 Ah, Biltema säger 74 Ah, skrotar säger.. från 60-74 Ah. i min bil finns det INGEN märkning om vad det är för Ah på.... men ja har knappt en stereo i. Den är ju tröttstartad pga batteriet.
Så vad bör man egentligen ta? 60 Ah, 63 Ah eller vad har ni i era bilar?

133 Inlägg
8 mars 2013
Trådstartare
Hitta nu..62 Ah haha.. ;D bra man tittar noga....

Admin/Crew etc; ta bort inlägget wink

21 761 Inlägg
8 mars 2013
Om du inte har en massa stereo i bilen och bara använder den för att ta dig mellan punkt A och B så ska det funka med typ 55-60 Ah. Du får avgöra själv hur mycket pengar du vill lägga ut, jag brukar dock rekommendera att sätta så stort batteri som får plats på batterihyllan. Ser egentligen ingen nackdel med det. smile

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
8 mars 2013
Sjostrand89 skrev:
Tjohej..

Nu e ja riktigt trött på allt som har med bilbatteri att göra..
jag behöver byta batteri. Mekonomen säger 62 Ah, Biltema säger 74 Ah, skrotar säger.. från 60-74 Ah. i min bil finns det INGEN märkning om vad det är för Ah på.... men ja har knappt en stereo i. Den är ju tröttstartad pga batteriet.
Så vad bör man egentligen ta? 60 Ah, 63 Ah eller vad har ni i era bilar?

varför inte ringa Audi och be dem kolla vad du skall ha, än kolla med alla dessa "förstå-sig-påare" & "det-duger-med-detta"-ingar

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

2 405 Inlägg
8 mars 2013
Kör själv en a4 1,8t från 98 och till den har jag ett 65ah batteri och det funkar bra även med baslåda osv. Fast jag kan inte dunka länge med motorn i viloläge tongue

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2013
Det får plats olika batterier, sexorna och dieslarna levererades med 75 (eller om det var 74) Ah batterier, vilket du tar kvittar, batteriet får plats oavsett då samtliga A4:or har samma batteriutrymme oavsett motor...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

2 405 Inlägg
8 mars 2013
TS_quattro skrev:
Det får plats olika batterier, sexorna och dieslarna levererades med 75 (eller om det var 74) Ah batterier, vilket du tar kvittar, batteriet får plats oavsett då samtliga A4:or har samma batteriutrymme oavsett motor...

Menade mest att 65ah räcker mer än gott och väl...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
8 mars 2013
Nybergrobin skrev:
TS_quattro skrev:

Menade mest att 65ah räcker mer än gott och väl...

visst räcker det med 65 utan problem, menade mest att om han/hon får tag i ett 74Ah till vettigt pris så är det inget att backa på, skiten får plats helt enkelt, köp det som är billigast...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

133 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
annars skrev jag ett inlägg direkt efter att jag hitta vart det stod på batteriet wink och att de satt 62 Ah i. Eftersom ja har unge i bilen som e 4 mån så vill ja inte direkt komma vrål-dunkande utan ha normal volym :p så tror 62 Ah räcker ;D men tack alla ändå smile

Sök