2941
Sök

Saab 9-3 2.0Turbo års 00 Engine lampa lyser

67 Inlägg
9 mars 2013
Trådstartare
hej.
jag har fått problem med bilen en Saab 9-3 2.0 Turbo års 00 min motor lampa lyser de är en gul lampa liknar en motor, jag har ingen aning vad de kan vara för fel eller hur man tar reda på varför den lyser

märker inget när man kör, motorn går som den ska har samma tomgång innan lampan börja lysa, men vet inte om kan vara nått med turbon för när man trampar på gasen så surrar tubon men den kanske ska göra de,
men kan de vara nått med tändstiften eller tändkasseten som kanske börjar gå sönder? kan de ha nått med att de är för lite motor olja, glykol?

välldigt tacksam för tips och råd vad man kan kolla efter.
Senast redigerat av Blondie (10 mars 2013)

7 276 Inlägg
9 mars 2013
Man kopplar in en felkodsläsare som läser ut och säger vad som är fel.

2 337 Inlägg
9 mars 2013
En enkel åtgärd är att kolla så att alla vakuumslangar under huven sitter där de ska. När de blir gamla och torra så hoppar de av och motorlampan kan börja lysa. Men att göra en felkodsavläsning är det enda sättet att få ett säkert svar.

67 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
ok är tacksam för svaren, ska kolla alla slangar imorgon, har lyckats få tag på en felkodsläsare så ska söka igenom datan på måndag, var sitter det utaget? under ratten?

31 Inlägg
10 mars 2013
Lättare att lösa om du har en felkod.
Obd utaget sitter under ratten det stämmer.

67 Inlägg
10 mars 2013
Trådstartare
tog bort tändkasseten å stiften nu å ena tändstiftet var dränkt i olja kan de vara feler att motor lampan lyser? bild finns bland mina bilder på saaben

http://www.garaget.org/?car=319051&image=3039697
Senast redigerat av Blondie (10 mars 2013)

450 Inlägg
10 mars 2013
den kan vara en massa olika saker, läs felkoderna !

67 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
har felsökt datan i bilen nu, visade 2 saker nått med luft sensorn och vakuum, kollade på pakningen till vevhus vakumm vad nu den heter och visade sig att pakningen var dålig så nu e den bytt så troligtvis visade den de felet

Sök