3577
Sök

Mercedees 230 Dieselkonvertering > 300 DT OM603

Mekaniker
245 Inlägg
23 januari 2012
#41
Jacke90 skrev:
pumpen är somsagt "underdimensionerad" för ett laddtryck runt 1 bar. ett vanligt problem är tvärtom att värme utvecklingen blir för låg vilket medför att avgastempen blir lägre som leder till senare laddtryck. men tror inte t3/t4 agregat ska ha de problemet

Men de blir ju bli bättre värme i grenröret om man lindar de så kommer nog linda de om ja lix ska göra eget grenrör.

så egentligen ger de inget att sätta en turbopump utan de är till att byta element om man ska köra mer ladd?

de går inte göra nå med spridarna?

If it ain't low slam it!

128 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
#42
med orginal pump kan du plocka ut mellan uppskattningsvis 170hk räcker inte de är de till å bygga om pumpen
sen ångrar jag att jag inte lindat in mitt grenrör går ju göra i efterhand men orken finns inte nu iaf
spridarna går att shimsa om lagomt öppningstryck är ca 170-180 bar orginal ligger dom på 115 och 145 på turbomaskiner


Mekaniker
245 Inlägg
23 januari 2012
#43
ja men 170hk räcker en bit iaf smile sen får man väl bygga vidare sen då man blir less, vilket lär inträffa rätt fort gissar ja.. mycket vill ha mer

If it ain't low slam it!

hej vad gör du?
416 Inlägg
12 mars 2012
#44
grymt bygge! händer de nå hära? :9

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 mars 2012
#45
135bar på turbo,

Bildemonterare samt egen verkstad. !

138 Inlägg
13 mars 2013
#46
Tänkte göra en bra trådväckning här, hur myckte jobb är det att stoppa t.ex. en om 603 / om 606  i en w123 eller kompact? Grundligt förklarat för en inte allt för kunnig men villig aty lära sig smile



Sök