2962
Sök

Diskotek i Renault Clio mk2 när jag låser och låser upp bilen, kika på klippet!

105 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
Hallå där, har en Renault Clio -99 med ett litet problem, när jag låser och låser upp bilen så blinkar hela instrumenteringen, inte alltid men ibland. Filmade ett klipp hur det ser ut, ganska roligt men ändå inte, ännu ett fel som finns är också att när jag bromsar så lyser dimljus lampan lite svagt i instrumenteringen.
Är det ett jordfel eller vad är det för vajsing? kolla klippet så får ni se vad som försiggår i min lilla raket haha...

Edit: Har även en STOP-lampa i instrumenteringen som börjar lysa som vanligt i dom flesta bilar när man slår på tändningen och sedan när man startar bilen så slocknar den. Numera så slocknar den inte när man startar bilen utan lyser hela tiden, vad kan det bero på?
Jag vet att mina bromsbackar bak är riktigt slut, kan STOP-lampan indikera att dom är slut eller är jag helt ute och snurrar?

https://vimeo.com/62476350

/ Mikiver
Senast redigerat av Mikiver (23 mars 2013)

3 722 Inlägg
23 mars 2013
Påminner om när batteriet är slut, just dom där klickljuden som kom ett tag. Eller så är kanske generatorn dålig?
EDIT: Försöker du starta bilen i videoklippet?
Senast redigerat av Digital_Kicker (23 mars 2013)

105 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
nej trycker bara på larmdosan, bilen startar alltid och går rent och fint, aldrig haft något problem förutom detta då...

3 722 Inlägg
23 mars 2013
Mikiver skrev:
nej trycker bara på larmdosan, bilen startar alltid och går rent och fint, aldrig haft något problem förutom detta då...

Aha! Jävligt skumt då! Aldrig sett något liknande. Måste ju ha uppstått ett el-fel någonstans. Frågan är bara vart?

105 Inlägg
23 mars 2013
Trådstartare
haha ja lite så jag också tänkte, får åka till garaget och kolla hur jordkabeln ser ut som går till karossen, den kanske är dålig annars så har jag faktiskt ingen idé om vad det kan vara, inget som påverkar bilen i det stora hela men det ser ju inte riktigt klokt ut tongue

1 365 Inlägg
23 mars 2013
Jag skulle mäta så du verkligen får 12v från batteriet. Bilar kan generera de skummaste fel med ett dåligt batteri.
När mitt batteri var dåligt till GTO:n så stängde den av skärmen till stereon men ljudet fungerade, hastighetsmätaren flimmrade. efter batteribyte så var allt borta

Digital_Kicker skrev:
Påminner om när batteriet är slut, just dom där klickljuden som kom ett tag. Eller så är kanske generatorn dålig?
EDIT: Försöker du starta bilen i videoklippet?

2 849 Inlägg
23 mars 2013
Vet att Renault har/haft problem med elfel, Väldiga problem till och med, just Clio vet jag inte men skulle tro att det kan gå hand i hand mellan modellerna.

Men om allt funkar så är det väl kul med lite Disco i bilen big_smile, bara inte rökmaskinerna går igång yikes

105 Inlägg
24 mars 2013
Trådstartare
haha! la märke till att det blir bara disko i bilen när backen ligger i när man låser o låser upp, skumt!

Sök