endorfinslaven skrev:
Du letade efter mål o mening med ombyggnationerna här kommer ett udda svar !
Jag gillar flugfiske oc är mkt duktig på det och för att lyckas så ska du ha lokalkännedom över MÅNGA å och älvsträckor i från Norrland till Skåne och även Norge. Det betyder många mil i grunden lägg därtill att fisket bara är bra från några dagar till 2 veckor beroende på väder o vind o temperaturer.
För att förflytta sig mellan norr o syd eller Svea rike och Norge då vädret eller fisket är dåligt i området man befinner sig så krävs tempo på ensliga landsvägar... Allt detta för att på kort tid vara effektiv så du fångar större och fler fiskar än alla andra.
Mitt bygge är en 940 med rallycross/gruppH(rally) hjulupphängning för att kunna bränna fort på olika underlag.
De svenska vägarna på landsbygden är fulla av tjälskador,länsmannsryggar och spårbildningar och då är en rallyutrustad Volvo MYCKET snabb och driftsäker. Därtill händer något i Jokkmokk så är det inte omöjligt att fixa.
Att man genom åren åkt ifrån hojjar och Porschar BMWs Subbor har mkt o göra med många mil i ryggen i en pålitlig bil. Det har gett körträning vilket även gjort mig till kung på isbanorna i mitt område...
En rallyåkare frågade var jag lärt mig köra och jag svarade retsamt: JAG FISKAR MYCKET ; )
Han blev så förbannad så han gick iväg.. moraltanter...
Tänker ofta på bekanta med 500-1000hk bilar som tillbringat livet i garaget och knappt kan köra sina bilar mer än på en slät bana. Då de knappt kan tillryggalägga 3-5000 mil om året i högre tempo på landsväg som jag gjorde förr...
Kul är det när man först möter dem i tätorten och de går med näsan i vädret för de har 2-3ggr så mkt kraft i sin bil. Därefter förnedrar man dem totalt, likadant är det med hojjåkare som tror de sitter på en rymdraket..
Man kan ofta sitta o peta sig i näsan o ligga bakom en hojförare som tycker sig ligga i överljudsfart i böjjarna. Men pga kg/hk förhållandet så kommer man inte om på rakorna.
För mig så ses det här med ombyggda bilar och "coola hojjåkare" lite komiskt o patetiskt !
En slutledning baserad på egna erfarenheter
Sorry !