3054
Sök

Är min fortkörningsbot korrekt ifylld?

Muttley
14 april 2013
#21
Boten är korrekt.

Så du kan vara lugn och betala in på inbetalningslappen du ska ha fått.

755 Inlägg
14 april 2013
#22
Den är som den ska när man kört för fort.. Sitter själv med en på 3200kr att betala.. Är huvudet och höger foten dum får plånboken lida..

Avstängd
10 388 Inlägg
14 april 2013
#23
Clintan66 skrev:
De är på och hugger på bilägare, men de förbannade knark langarna får göra som de vill och det retar mig.

Därför är det som det är idag. Skickar allt till tingsrätten. Ska de ha in böter för trams saker, så ska det kosta dem också. Felaktigt resonemang av mig kanske, men jag stör mig på sådant och det tacksamma är att Tingsrätten måste följa lagen. De kan inte stå och spyda sig som vissa poliser. Drar absolut inte alla poliser över en kam, för vissa är kanon trevliga.

Som exempel ett svar i tråden tidigare. (Du får ta det som en man) för sketna 9 km/h eller som den unga killen med sin Traktor om trasig baklampa. Hur svårt är det att be honom laga den också är det klart. Annan femma om han fortsatt köra med trasiga lysen dag ut och dag in.

Föraren som trampade på för ambulansen skulle fram och hade utryckning på 2 till 1 fil. Mc polisen tar han för fortkörning.

Likaså gubben som blev ihjäl körd i busskur här i Landskrona också skyller de på varandra och inget sker. "Skjut dem direkt"! Ohhnä det kan vi inte göra. (Ta det som en man till äldre mannens anhöriga).

En jävla pedofil fan i Malmö våldtar dotter. Får eget rum med serverad mat osv. Kan ju inte sätta honom bland de andra för då kan de ju vara dumma mot honom. (Ta det som en man till dotters pappa).

Men häng den stackars Epa traktor föraren för en sketen lampa istället för att be honom laga den.

Jag kan vara helt ute och turnera, men jag retar mig på sådant resonemang att folk ska vara så jävla duktiga i andras missöden. Det är till det drabbar dem själva. Ni frågar om hjälp och då behöver ni inte höra en massa kommentarer som inte har med saken att göra. Då kan man skita i att skriva inlägg istället.

Nu spårade det ur för mig och jag ber om ursäkt för det.
Som vi alla vet är det trafikpolisen (där denna avdelning finns) som har i uppdrag att jaga knarklangare, givetvis.

Det är inte -polisen- det kostar när du drar iväg allt till tingsrätten, det är MIG, DIG och Evildan (m.fl.) som det kostar.

Om någon kör 9km/h för fort, ett barn springer ut och blir ihjälkört, för att föraren inte hinner stanna, så är det ju TUR att polisen inte stod där och gav honom onödiga böter. För, det hade ju bara varit tramsigt av polisen att ge personen böter.

Föraren på 2+1-vägen hade en hel drös platser att släppa fram ambulansen på, så det är bara rent blaj.

Givetvis ska vi också döma 2 personer, när vi bara har en skyldig, allt för att vara på säkra sidan. Det låter rättssäkert och bra.

Det är givetvis bra att ha åsikter. Men, att inte ha något egentligt vettigt belägg för sina åsikter är bara bra dumt.

(oh yes, OT så det räcker o blir över där)

- - - Edit - - -

Vi -har- lagar och regler, för att de ska följas. Det är kanonbra om det finns lite "spelrum". Problemet är, att det handlar inte om att någon åkt fast för att ha kört 1-2-3km/h för fort, utan över 10% för fort i -faktisk- hastighet (på det har de flesta bilar en hastighetsmätare som visar, åtminstone, 5km/h lägre, plus att polisen har en felmarginal).
Senast redigerat av it_mutt (14 april 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök