2894
Sök

Windows fråga

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Kan man  använda windows 7 recovery skiva över  windows 8 ?  windows 8 var nog de sämsta skit  i mina ögon, så jag vill ha  windows7 istället..  låter ju dock inte logiskt o kunna använda win 7 recovery över  win8 men  man vet ju aldrig  smile

148 Inlägg
16 april 2013
Lite tveksam på det, men testa! Det kan ju funka smile
Spara bara allt som du inte vill förlora om det skulle skita sig.

3 749 Inlägg
2 322 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
tror jag låter bli big_smile  någon som vet vart man kan köpa billiga win 7 OS  med nyckel då ? big_smile

347 Inlägg
17 april 2013
Går ju annars att stänga modern UI om det är det du inte tycker om. Finns program för detta. Start8 tex

Win 8 är ju bra mycket snabbare och trevligare en win 7 och jag skulle då aldrig byta tillbaka. Kör själv utan några moddar och man vande sig rätt fort
Senast redigerat av davel (17 april 2013)

2 322 Inlägg
17 april 2013
Trådstartare
davel skrev:
Går ju annars att stänga modern UI om det är det du inte tycker om. Finns program för detta. Start8 tex

Win 8 är ju bra mycket snabbare och trevligare en win 7 och jag skulle då aldrig byta tillbaka. Kör själv utan några moddar och man vande sig rätt fort

ja jag testade dock det start8 men  gillade inte riktigt.  sen är jag mer  oldschool..   win 7 känns mer rätt för min egna skull

så mkt snabbare tycker jag inte att det är..  mer gig tar det .  spelar ju ingen direkt roll för min egna skull heller.   med en quad core så  är det ok med win 7..

347 Inlägg
20 april 2013
mingan77 skrev:
davel skrev:

ja jag testade dock det start8 men  gillade inte riktigt.  sen är jag mer  oldschool..   win 7 känns mer rätt för min egna skull

så mkt snabbare tycker jag inte att det är..  mer gig tar det .  spelar ju ingen direkt roll för min egna skull heller.   med en quad core så  är det ok med win 7..

Jobbar med programmering och har väldigt mycket program igång när jag jobbar.
Kanske där jag märkt största skillnaden. Oavsett antalet program så stängs datorn av/på direkt utan väntetider laddningar osv. Jag skojar inte när jag säger att samma dator med samma konfiguration tog uppemot 15min att stänga av och ibland inte ens startade från sovläge pga alla program jag hade igång med win7 så skillnad är det big_smile Kanske inte märks så mycket för en vanlig användare ioförsig. Sen har jag vant mig vid Guit och är helnöjd. Kommer ihåg att det var samma diskussioner när bytet från 3.11 till win 95 var hehe det var tider det
Senast redigerat av davel (20 april 2013)

Sök