4471
Sök

Reparera styrbox

3 Inlägg
21 oktober 2005
Trådstartare
Har en Mitsubishi Lancer -92 vars styrbox gått sönder. Nån som vet nån firma som lagar sånna?

Har fått tips om en som tar 1500:- + moms men tänkte kolla om det finns nån som gör det billigare..

677 Inlägg
23 oktober 2005
Har du öppnat den och kollat efter vad som är fel?

10 287 Inlägg
23 oktober 2005
Tyvärr brukar det inte synas ett skvatt. Jag har grävt igenom lådor med skjutna boxar utan att se en enda där något var synligt bränt eller annat knas. Och då är jag ändå elektronikkonstruktör så jag vet vad jag skall leta efter.

1500kr låter bra om det är med garanti att dom fixar det. Har du otur så vill dom inte åta sig jobbet om dom ser att du var varit och joxat runt i boxen själv.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
23 oktober 2005
Trådstartare
BoraV6 skrev:
Har du öppnat den och kollat efter vad som är fel?

Nej och har nog inga planer på att göra det heller för det lär ändå inte va nått som jag kan laga själv..

Sharky skrev:
Tyvärr brukar det inte synas ett skvatt. Jag har grävt igenom lådor med skjutna boxar utan att se en enda där något var synligt bränt eller annat knas. Och då är jag ändå elektronikkonstruktör så jag vet vad jag skall leta efter.

1500kr låter bra om det är med garanti att dom fixar det. Har du otur så vill dom inte åta sig jobbet om dom ser att du var varit och joxat runt i boxen själv.

/Göran

Tyvärr blir 1500 + moms en väldigt stor del av bilens totala värde så det känns inte så lockande. Dessutom blev den underkänd på besiktningen med sönderrostade yttre sidobalkar (tror jag det var) samt en fjäderskål. Så bilen går troligen till skroten eller säljs billigt till nån med mycket tid och svetskunskaper för den kräver mer än jag kan klara själv och skulle kosta för mycket att laga för att det ska va värt det.
Jäkligt synd dock för motorn är hur fräsch som helst och drar knappt nån soppa alls, men men.. hmm

Tack för svaren iaf!

677 Inlägg
24 oktober 2005
Vad kostar en box på skroten då? Där måste det ju finnas.

Någon som har koll på vad brukar gå sönder?
Eller är det programmeringen som ballat ur?

3 Inlägg
24 oktober 2005
Trådstartare
BoraV6 skrev:
Vad kostar en box på skroten då? Där måste det ju finnas.

Någon som har koll på vad brukar gå sönder?
Eller är det programmeringen som ballat ur?

Dom är väldigt sällsynta på grund av att det här är ett väldigt vanligt fel. Min lokala skrot hade till och med 2st i kö för att få en..
Har även kollat på bildelsdatabasen men där verkar dom inte ens finnas listade.

60 Inlägg
28 oktober 2005
Har du en motorlyft så lyt ur motorn och köp en kaross på skroten, samma årsmodell, typ, elshema m.m. krävs dock..

// Tommy

677 Inlägg
28 oktober 2005
Om det inte finns någon med styrbox i så hjälper väl inte det? Eller hur menar du?

Sök