3678
Sök

Volvo 850 t5-94 tickar

67 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
tjena! min volvo 850 t5 tickar och antar att det är ventilerna som ska bytas , någon i närheten av helsingborg som har gjort det här innan ? och om någon skulle kunna byta dem ? betalar såklart , eller om det är något annat?

är det skadligt att köra med?

tacksam för svar!

362 Inlägg
22 april 2013
Jag har inte svar på dina frågor, men jag själv körde minst 5000 mil med tickande ventiler, sedan sålde jag bilen. Vad jag vet så rullar den fortfarande, med samma tickande ventiler.

8 252 Inlägg
22 april 2013
Så länge lyftarna bara tickar när motorn är kall är det ingen fara. Tickar dem hela tiden är det dags att börja fundera på ett byte, men det går att åka länge även om dem tickar utan attd et händer något.

243 Inlägg
22 april 2013
Alla mina 855/850 T5 har tickat.. Om dom inte tickar blir jag lite misstänksam wink

67 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
Vet någon vad det kostar isåfall ? tongue , och ja den tickar hela tiden

2 174 Inlägg
22 april 2013
Lyftarna kan klappa lite, går få mycket bättre med en service med tjockare olja.

30 Inlägg
23 april 2013
Det är lyftarna som inte fungerar när det tickar. Kan vara täta pga för lång oljeintervall eller dålig olja.

Är oljan för tunn blir det oxå problem. Byt olja o filter först, hjälper det inte så byt lyftarna.

67 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Tack , ska testa detta! men dök upp nya bekymmer igår , den ville inte starta sen när den väl gick igång så gick den ojämt o bluddrade precis som den inte gick på alla cylindrar , så lät vi den stå ett tag sen gick den som vanligt ingen ? hoppas bara inte det är en topplockspackning som har gått... oljan är fin o vattnet bubblar inte smile

antar att jag borde köpa ny fördelare och tändstift

67 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
bilen fick ny olja, stift , oljefilter idag , körde ner 5w-50 olja i den , men tickandet finns fortfarande kvar hmm

nästa steg någon?

sen satte jag även i en termostat för där inte va någon i , men när jag satte i termostat så blev det tryck i expansionkärlet  precis som inte vattnet rann igenom  , någon som har svar ?
Senast redigerat av HardstylaZ (6 maj 2013)

Sök