2990
Sök

850 glt trimm

6 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
#1
Nån som har förslag på vad ja skall göra me motorn i min 850 glt för att komma över 200 hk. Nu e de orginal på 170.


Reparatör
630 Inlägg
14 april 2007
#2
crimson skrev:
Nån som har förslag på vad ja skall göra me motorn i min 850 glt för att komma över 200 hk. Nu e de orginal på 170.

Avgassystem/extraktorrör / luftfilter / Porta toppen + sätesjobb / vassare kammar + optimering så borde du vara i hamn


Alpina Power
50 Inlägg
14 april 2007
#3
Men är det inte ganska svårt att byta luftfilter till öppet på en GLT? jag har en -92 årsmodell.


Whitetrash
589 Inlägg
14 april 2007
#4
Om du ser det som ett stort problem så ska du nog inte ge dig på de resterande förslagen heller.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

8 250 Inlägg
14 april 2007
#5
Marvs skrev:
Men är det inte ganska svårt att byta luftfilter till öppet på en GLT? jag har en -92 årsmodell.

Nä, är ju svinsimpelt, du kan göra på 2 sätt:

1: Såga helt enkelt loss lmmhuset från luftburken, snygga till, och sätt filtret på det.

2: skaffa ett lmmhus från en nyare glt och flytta över själva mätdelen.

GLT med över 200 hk? Då får du va beredd på att det kommer kosta....


Alpina Power
50 Inlägg
14 april 2007
#6
Marlboroman skrev:
Marvs skrev:
Men är det inte ganska svårt att byta luftfilter till öppet på en GLT? jag har en -92 årsmodell.

Nä, är ju svinsimpelt, du kan göra på 2 sätt:

1: Såga helt enkelt loss lmmhuset från luftburken, snygga till, och sätt filtret på det.

2: skaffa ett lmmhus från en nyare glt och flytta över själva mätdelen.

GLT med över 200 hk? Då får du va beredd på att det kommer kosta....

Okej, lät ju inte så svårt! smile Har bara fått konstiga förklaringar innan. Vill helst inte förstöra orginal grejerna men vad tror du ett lmmhus ligger på  då ungefär? För om jag bytar lmmhuset så behöver ja inte förstöra något orginal va? smile



Sök