3209
Sök

Jetta mk2 rostlagnig och lackering!

Jag vill ha en fräsh rost fri bil ! Drömma kan man

5 426 Visningar
Uppdaterades senast 23 maj 2013
15 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Jag hade tänkt att fixa upp min bil lite genom att laga rost och slänga på en ny fräsh lack! Jag kanske har tagit lite vatten över huvudet men det kommer vara värt det i slutändan.
Jag har en ganska ovanlig modell av jetta nämligen en  coupe. Och jag tycker inte den förtjänar skroten. Jag har haft bilen online förut som andvänd bil men jag satt och vänta på sommaren då man får lite mera fritid:)

10 163 Inlägg
9 maj 2013
Trevligt med projekttråd big_smile tror nog detta kommer bli bra lycka till. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Söker sponsorer :)
208 Inlägg
9 maj 2013
Blir nog fint det här, du kan få lacka min skyline medans du ändå håller på ^^

15 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Tack jag önskar att det var mindre rost på bilen dock! Och javisst har du silvertejpat bakdelen nu eller wink

208 Inlägg
10 maj 2013
Casanovah skrev:
Tack jag önskar att det var mindre rost på bilen dock! Och javisst har du silvertejpat bakdelen nu eller wink

Hehe, blir väl så.. bilen har väl några år på nacken trots allt xD. Haha! silvertejp behövs inte.. japansk kvalitet vet du wink. Har skickat in skaderapporten i alla fall, så får se vad dem säger för något.. han som har grejerna jag behöver kommer tillbaka i slutet av maj då han är utomlands, får se om försäkringsbolaget vill betala grejorna bara.. annars vet jag inte vad jag gör ^^.
Vad sa vi om betalning för lackeringen då? en påse bullar? hahahaha, nejdå x)

10 163 Inlägg
10 maj 2013
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:

Hehe, blir väl så.. bilen har väl några år på nacken trots allt xD. Haha! silvertejp behövs inte.. japansk kvalitet vet du wink. Har skickat in skaderapporten i alla fall, så får se vad dem säger för något.. han som har grejerna jag behöver kommer tillbaka i slutet av maj då han är utomlands, får se om försäkringsbolaget vill betala grejorna bara.. annars vet jag inte vad jag gör ^^.

Hahaha det var ju vad hennes pojkvänn ville ha för att sätta din bil i sin skollas riktbänk och rikta den wink tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

208 Inlägg
10 maj 2013
Djo skrev:
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:

Hahaha det var ju vad hennes pojkvänn ville ha för att sätta din bil i sin skollas riktbänk och rikta den wink tongue

Får väl två påsar bullar då.. wink

15 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Cataclysm skrev:
Djo skrev:
Cataclysm skrev:

Haha ja har du fått den tittad än eller? Hur blire med försäkringen och så?? Ja den skulle behöva en riktning haha!

208 Inlägg
10 maj 2013
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:
Djo skrev:

Haha ja har du fått den tittad än eller? Hur blire med försäkringen och så?? Ja den skulle behöva en riktning haha!

Jo, dem har bokat in en vecka den 20:e som det lät på dem.. där dem ska kolla på bilen och försöka fixa allt. Men resten av grejorna får jag inte tag på förns efter den 26:e "/. Sen försäkringen, väntar fortfarande på svar efter att jag skickat in skaderapporten. Ska kontakta dem igen och höra om jag får köpa grejor själv då jag hittat delar (om jag får pengar av dem). Och jo, en riktning hade inte suttit helt fel.. haha ^^

15 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:

Jo, dem har bokat in en vecka den 20:e som det lät på dem.. där dem ska kolla på bilen och försöka fixa allt. Men resten av grejorna får jag inte tag på förns efter den 26:e "/. Sen försäkringen, väntar fortfarande på svar efter att jag skickat in skaderapporten. Ska kontakta dem igen och höra om jag får köpa grejor själv då jag hittat delar (om jag får pengar av dem). Och jo, en riktning hade inte suttit helt fel.. haha ^^

Låter komplicerat! Varför kan det bara i te gå snabbt tongue

208 Inlägg
11 maj 2013
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:

Exakt vad jag tycker också! :p. Allting som kan krångla ska ju krångla, såklart ^^

15 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:

Exakt vad jag tycker också! :p. Allting som kan krångla ska ju krångla, såklart ^^

Irriterande :S ja men vi får hoppas att det går bra när dom väl tar tid och gör sina jobb då tongue

208 Inlägg
11 maj 2013
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:

Irriterande :S ja men vi får hoppas att det går bra när dom väl tar tid och gör sina jobb då tongue

Jo, man får hoppas på det bästa ^^. Jävla huvudvärk man har hela tiden nu "/

15 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Cataclysm skrev:
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:

Jo, man får hoppas på det bästa ^^. Jävla huvudvärk man har hela tiden nu "/

Har du varit och kollat dig för skador än?? Jag har haft huvudverk i 5 år nu varje dag så jag vet hur drygt det är hmm kolla upp dig skadorna kan bli värre vettu :S

208 Inlägg
11 maj 2013
Aawh "/. Jag har varit i kontakt med både 1177 och vårdcentralen.. men dem är så jävla sega. Ska in på tisdag dock, fick tid då. Dem bad mig bara äta alvedon dock, tills vidare.. rätt sjukt egentligen :p

15 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Cataclysm skrev:
Aawh "/. Jag har varit i kontakt med både 1177 och vårdcentralen.. men dem är så jävla sega. Ska in på tisdag dock, fick tid då. Dem bad mig bara äta alvedon dock, tills vidare.. rätt sjukt egentligen :p

Det löser sig nog ! smile

208 Inlägg
12 maj 2013
Casanovah skrev:
Cataclysm skrev:

Det löser sig nog ! smile

Jodå smile

15 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Jag tänkte att det var dags att skiva lite åtminstonde vad jag har gjort smile
jag har börjat på mitt stora projekt nu och det är väldigt mycket rost kan jag lova!
https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-6b43526532e2dbc83388de23d86bad16.jpg
jag hade inte skärmkanter kvar så jag kapade bort dem efterssom jag ändå kommer att ha skärmbräddare på senare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-08f50f5b0b4396c5581b4a690a516988.jpg
här tog jag punktblästern för att få bort den rost jag inte kapade bort. Gick bra , tips är att inte ha något med fukt på efter för då kan jag lova att det rostar på den ny blästrade ytan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-934d833547ef094052bd769e59a8c4ed.jpg
Efter jag var klar med utslipning osv så la jag på ett rejääääält lager med Epoxy grund! Det ska inte rosta än på ett tag kan jag lova.

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-4e7692092e32dbbe1833ad1a5f4cd5b9.jpg
prövade passformen på skärmana och tyckte att bilen ser ut som ett sklett haha sjuuukt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-9dd99aff7585ca5d310a649aaa432d0d.jpg

sen efterssom jag inte kunde hålla fingrarna i styr så började jag slipa på huven då jag behöver lite insperation! det var inte så mycket bilder på vad jag gjorde med huvet efterssom min telefon dog den dagen. Men jag grundade huven och klossade och klossade på hopp om att den skulle bli rak... det vart lite bajs på 2 ställen FUUCK.

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-8abc2fc8ec5cab2d27dd3c952f5d3e78.jpg
såhära ser min lilla clownbil ut när jag rullar fram nu seddu. eller ja inga skärmar så den får stå och vila upp sig ett tag. Grillen och huven är målad och det vart as najs kan jag lova den glittrar exakt så som jag ville att den skulle göra

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-e2953d7c145c847e681cec038ffcc58e.jpg
ville pröva stötfångaren hur mycket den skulle täcka ner på skärmarna och kunde inte hålla mig för skraff hur ful den vart haha!! helt otroligt jävla fult

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-f3eb8049fb32c1e9728e85e4bfb74be2.jpg

Målade även min lilla audi vinge som ska på senare. Obs den sitter konstigt efterssom den gamla ankstjärten till vinge är under fortfarande.

https://www1.garaget.org/gallery/images/190/189140/189140-c23cd65181dc4fe43642085cb2e55e1e.jpg

har nu grundat skärmarna efter att epoxygrunden torkade vilket tar en jävla vecka. Värt det ialla fall! NAJS BAJS har börjat slipat stötfångaren också men jaja! PÅ fredag kanske jag ska och hämta nya dörrar till lilla grisen!!

NAAAJS BAJS ! Flera bilder kommer senare ! Ska ta lite bilder när jag målar bilen senare men som sagt det kommer senare wink

HA SÅ KUUL ! BAAAJS KUL

647 Inlägg
28 maj 2013
Huven vart ju skit bra! big_smile

Sök