3885
Sök

Vätgas hybrid..

Längst möjliga sträcka på en tank =) Tanken med allt det här är inte att tjäna ett öre utan att få folk att ta efter och forska själva. Teknologin är inte ny och den är till för alla..... om någon är intresserad att börja labba... Visa mer

svetsare / ställningsmontör
20 659 Visningar
Uppdaterades senast 29 april 2013
34 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105927/105927-926d912c26659b7067cdd8cc40f92473.jpg

fick en stund över igår kväll så jag drog in en slang in i insuget på audin ,  drar in resten av slangen in i skuffen ikväll så får vätgascellen bo där....
Senast redigerat av bylleman82 (10 februari 2013)

34 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105927/105927-57b4e84b77b213db249aa2e3b42398a6.jpg

hittade en behållare på jula som får bli vattenbehållare och bubblare i samma smile
Senast redigerat av bylleman82 (11 mars 2013)

15 Inlägg
8 mars 2013
bylleman82 skrev:
på bilmässan i stockholm fanns en hummer dom körde vätgas i och snittade 1 liter-milen jäkla tufft smile dom sålde kompletta paket till bilar för några tusenlappar monterat och klart. Tufft tänkte jag  så kom jag in på tanken om att dom använde "pwm" typ chip  att lura bilen att inte ge lika mycket soppa som vanligt utan att använda vätgasen ist för bränslet till viss del och få ner bränsle förbrukningen genom att lura bilen...  i min hjärna så borde det fungera fin fint utan nått sånt då en bättre förbränning ger mer hk och därmed samma resultat...  ja  vad tror ni folkens ?

Med en PWM sa reglerar du strömmen till HHO-generatorn,
Med en EFIE, chip, sa lurar du bilens styrdon, ecu, sa att  inte mer bensin sprutas in.
Jag kanske oxo behöver plattor snart. för att bygga en 21 pl. gen.
Men det är inte vätgas. Det är Browns Gas som man far ut där.

34 Inlägg
11 mars 2013
Trådstartare
Roland84 skrev:
bylleman82 skrev:
på bilmässan i stockholm fanns en hummer dom körde vätgas i och snittade 1 liter-milen jäkla tufft smile dom sålde kompletta paket till bilar för några tusenlappar monterat och klart. Tufft tänkte jag  så kom jag in på tanken om att dom använde "pwm" typ chip  att lura bilen att inte ge lika mycket soppa som vanligt utan att använda vätgasen ist för bränslet till viss del och få ner bränsle förbrukningen genom att lura bilen...  i min hjärna så borde det fungera fin fint utan nått sånt då en bättre förbränning ger mer hk och därmed samma resultat...  ja  vad tror ni folkens ?

Med en PWM sa reglerar du strömmen till HHO-generatorn,
Med en EFIE, chip, sa lurar du bilens styrdon, ecu, sa att  inte mer bensin sprutas in.
Jag kanske oxo behöver plattor snart. för att bygga en 21 pl. gen.
Men det är inte vätgas. Det är Browns Gas som man far ut där.

plattor kan jag fixa om du vill ha  smile

34 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
http://www.kjell.com/sortiment/el/strom … 0-w-p44481

köpte ett sånt här litet smidigt nätagg
bra om man har 2 likadana celler och vill blanda perfekt blandning elektrolyt/vatten
så kör man cellen en 30 min eller så  så kan man se om den blir för varm
hur mycket ampere den drar och hur mycket gas den ger vid olika blandningar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105927/105927-bcdbfdb14ae7cc80b22585993f24038d.jpg

bilden är egentligen orelevant  bara testar labbagget smile

http://www.garaget.org/video/134427
liten video på testet 

slängde bara ihop denna utan att rengöra riktigt så de blir brunt o jäkligt i vattnet
Senast redigerat av bylleman82 (13 mars 2013)

2 594 Inlägg
13 mars 2013
ska bli intressant att se har kikat på mycket filmer om detta i usa där dom endast kör på browngas ingen bensin altså

34 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
ska bli intressant att se har kikat på mycket filmer om detta i usa där dom endast kör på browngas ingen bensin altså

om jag fattat det rätt så ska de gå o göra   trycksätta spridarbryggan med gas och ställa tillbaka tändningen 
har haft stora funderingar på att prova detta på audi äcklet så fort jag införskaffat en ny smile

SPC : skaraborg performance club
205 Inlägg
18 april 2013
Hur gåre? Inte varit uppdaterat på länge tongue

34 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
bmwvol skrev:

jag får be om ursäkt  för dålig uppdatering =/   jag beställde laserskurna plåtar för att bygga en cell som jag ska montera i bilen  så är det riktigt enkelt att beställa nya plåtar från samma firma tänkte jag  men dom har inte fått fram plåtarna än  så det har blivit lite latsida från min sida..  men det kommer sakta men säkert smile

SPC : skaraborg performance club
205 Inlägg
1 maj 2013
bylleman82 skrev:
bmwvol skrev:

jag får be om ursäkt  för dålig uppdatering =/   jag beställde laserskurna plåtar för att bygga en cell som jag ska montera i bilen  så är det riktigt enkelt att beställa nya plåtar från samma firma tänkte jag  men dom har inte fått fram plåtarna än  så det har blivit lite latsida från min sida..  men det kommer sakta men säkert smile

okej fint de smile

It tekniker
61 Inlägg
3 juni 2013
Funderar själv på detta, och har som tanke att köra helt på HHO.. men med ström från generatorn..
Man kan ju spara en hel del ström, om man tar bort AC, stereo, byter lampor till led, sätter xenon istället för halogen, mm..

Går säkert att sätta dit en generator nr 2 istället för AC pump, eller styrservo.. då bör man få tillräckligt med ström för att vara självförsörjande..

Vet ni om det är lättare att göra på en bränsleinsprut, eller en förgasare?
Håller även på lite med att trimma saab och deras motorstyrning, T7. Kan nog ställa ner hur mycket soppa den ska skicka in.. = 0..

Har ni fler bra ideer så lyssnar jag gärna.. Tänkte dra igång nåt i sommar.

Sök