Drar igång ett litet projekt nu när snön börjar falla.. Kul om nån kom med några förslag eller synpunkter
offer bil blir en skitig Fiat punto -98 som jag köpte billigt och bra
![smile](img/smilies/smile.png)
detta är mina tankar och huvudsakliga plan
har byggt några hho celler nu och kommit fram med några jag tror funkar bra
jag kommer ha ett batteri pack om ca 3 st 12v batterier med 80 ampere timmar på
som kommer sitta fast i skuffen. Detta ger mig ca 12 timmars kontinuerlig produktion av vätgas
då cellen drar ca 20 amp - bestäms av mängd kaustiksoda jag blandar i de destillerade vattnet...
hho cellen fyller på en liten trycktank om ca 2 liter med ett tryck av ca 0.5 till 1 bar ( ja det är explosivt )
men det finns ju backslagsventiler och div att gardera sig med. trycktanken får en trycksensor som bryter strömmen till vätgascellen då önskat tryck uppnåtts.
från denna tank leds gasen till insuget men mellan insuget och backslagsventilen sitter en ventil som styrs med vakuum från plenum så vid gaspådrag släpps det in vätgas och vid lugn gas fylls bara trycktanken upp och bara väntar på nästa gaspådrag detta ger ju även mer än 12 timmars sula från batterierna ....
som med de flesta hybridbilar laddar man batterierna med en vanlig batteriladdare/solceller/vindkraft ja det man nu kan handhålla med
tillkommer lite prylar hit och dit men jag är ganska säker på att detta kommer fungera ganska bra ....
hoppas iaf.. bilder kommer så fort jag kommit hem från denna norge rotation och kommit igång lite smått
![smile](img/smilies/smile.png)