3415
Sök

Körkort indragning.

466 Inlägg
23 maj 2013
gör oss en tjänst. lägg ner tråden den leder ingen vart. Blir du av med körkortet av det du gjorde så är det rätt åt dig. Jag hatar när folk inte respekterar att dom kör för nära.  ligger man i 100 km och man är tvungen att bromsa hårt då är det inte så spännande att få dig i röven. Fattar du inte att det är as farligt. Köp en cykel istället.

618 Inlägg
23 maj 2013
Kollan skrev:
it_mutt skrev:
Kollan skrev:
Om Polisen inte filmade dig är det ju bara att neka, ord mot ord.. Även fast jag tycker att du ska ta ditt straff.

Om de väljer att dra in ditt körkort kommer de be dig att skriva en liten sammanfattning om varför du ska få behålla kortet eller få indragningen förkortad. Där ska du inte skriva något om hur du använder bilen privat, för de bryr sig inte..  Det enda de bryr sig om är om du t.ex kan bli av med jobbet pga indraget körkort.

O polisens ord väger allt som oftast tyngre, speciellt om det är två poliser

Kul att du säger det.

Min bror och hans arbetskompis var på väg hem från gymmet, en Volvo åker ut framför honom. Brorsan och kompisen blinkar med helljus och lägger sig nära osv..
Sen vid tillfälle kör de om och lägger sig framför och bromsar in framför Volvon, sen gasar iväg, Volvon följer efter, kompisen gasar på(för fort), kör bl.a mot rött, genar över på felsida av vägen Volvon fortfarande efter..
De trodde alltså att det var någon galning i bilen bakom.

De följde efter hela vägen hem, där sprang han ur bilen och skulle hämta basebollträ vid husdörren, då flyger killarna ur Volvon och skriker "Polis!", sen kommer dessutom en till Polisbil i full fart in på gården.

Polisen frågar då om han körde mot rött och allting bla bla. Han tvärnekade och två dagar senare ringer dom och säger att de lägger ner på grund av för lite bevis..

Obs. Personerna i berättelsen är fiktiva........

Ts: Ring transportstyrelsen eller Polisen så får du svar direkt istället, så slipper vi chansa!
Senast redigerat av Kollan (23 maj 2013)

25 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Lyngmo skrev:
gör oss en tjänst. lägg ner tråden den leder ingen vart. Blir du av med körkortet av det du gjorde så är det rätt åt dig. Jag hatar när folk inte respekterar att dom kör för nära.  ligger man i 100 km och man är tvungen att bromsa hårt då är det inte så spännande att få dig i röven. Fattar du inte att det är as farligt. Köp en cykel istället.

Gör mig en tjänst.. Skriv dina åsikter i en annan tråd.

Meldem
4 137 Inlägg
23 maj 2013
Lyngmo skrev:

Håller med dig.

Vet TS själv att han ligger för nära och ändå gör det så får han skylla sig själv. Vet inte vad TS anser är nära dock, men sunt förnuft borde lösa det åt han..

Och fortkörningsböter'n är ju bara att betala..

25 Inlägg
13 juni 2013
Trådstartare
Kände det på mig. Efter ett yttrande med intyg från jobbet och jag fick behålla lappen. Skönt som fan. Slipper man förlora jobbet.

plankan
13 juni 2013
slynjavel skrev:
Kände det på mig. Efter ett yttrande med intyg från jobbet och jag fick behålla lappen. Skönt som fan. Slipper man förlora jobbet.

Sen är det bara den stora frågan kvar.

Har lärt dig något av detta mon tro....................roll

408 Inlägg
13 juni 2013
slynjavel skrev:

Hoppas du har lärt dig något roll
Efter ha läst vad du har gjort hade jag varit en sådan som gett dig fingret om jag hade legat framför dig big_smile

Men bra att du fick behålla kortet ändå då det är viktigt för att kunna behålla ditt jobb osv.

Var fan rädd om dig och speciellt andra trafikanter i framtiden!!
Det är faktiskt inte värt risken och man tjänar inte något på att ligga 10-20km/h över hastighetsbegränsningen eller slicka någon i röven wink

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

25 Inlägg
13 juni 2013
Trådstartare
plankan skrev:
slynjavel skrev:

Är inte det som är vitsen med böter? Att man får betala en summa för att man begått ett brott? Som svar på din fråga har jag lärt mig att aldrig köra på en tryckt full e6 eftersom man då inte kan hålla avstånd.

4 261 Inlägg
13 juni 2013
slynjavel skrev:
plankan skrev:
slynjavel skrev:

Är inte det som är vitsen med böter? Att man får betala en summa för att man begått ett brott? Som svar på din fråga har jag lärt mig att aldrig köra på en tryckt full e6 eftersom man då inte kan hålla avstånd.

WOW..så man kan alltså komma undan?

trodde inte dom lät folk slippa undan bara för att dom säger att dom måste ha kortet för jobbet.

sen finns det folk som verkligen behöver kortet men kan inte få det för att dom kuggar på uppkörning.
^^

618 Inlägg
13 juni 2013
panda666 skrev:
slynjavel skrev:
plankan skrev:

trodde inte dom lät folk slippa undan bara för att dom säger att dom måste ha kortet för jobbet.

sen finns det folk som verkligen behöver kortet men kan inte få det för att dom kuggar på uppkörning.
^^

"Bara" för att man behöver det på jobbet?

4 261 Inlägg
13 juni 2013
Kollan skrev:
panda666 skrev:
slynjavel skrev:

^^

"Bara" för att man behöver det på jobbet?

verkar som att dom vart riktigt snälla mot honom. För i vanligtvis brukar dom ta kortet direkt utan snack

1 160 Inlägg
13 juni 2013
sunt förnuft är så sällsynt idag.har man det klassas man nästan som superhjälte
                                        yikes yikes yikes yikes

Forummoderator
18 008 Inlägg
13 juni 2013
Bra för TS. Tror vi stänger här.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök