Min 945 ftt har börjat tryck upp oljestickan till och från, dags o se över slangar till o från vevhusventilationen då o kanske ge den en rengöring? Dock har han ja köpte den av bytt ut den mot en ny..
3 saker om det sker 1. Man har ställt upp laddtrycket å om man stämplar på så åker den upp ...hänt mig flera gånger 2. Gör rent Vevhus Vent så brukar det lösa sig , om inte laddet är uppställt 3. Kolla gummi packningen på Stickan om den behövs bytas
Oftast beror det på övertryck när man stämplar , dock inte nån större fara om det inte spruuuutar ut massor med olja , blir lite grisigt då . Å på den sidan av motorn där Stickan sitter är det inte mycket som är varmt så risk för eld är liten . Men rengör Vevhus å kolla packningen på Stickan
Jag böt till ny vevhus burk när jag hade den så den har max suttit i 3 månader på bilen men kolla ifall det är några av slangarna till burken som blivit täppta!
Turbon är hel, laddar bara 0.5-0.7 nu, har skvätt upp lite olja men inte allt.. Ska rengöra venten strax här så återkommer ja med svar, även gå igenom slangarna, det verkar vara vid pådrag den ploppar upp