3840
Sök

Ford fiesta st 2005

2 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
Tja! 

Monterade k&n 57i på min fiesta igår kväll. Gjorde allt som stod i intruktionerna, starta bilen när jag var klar för att sedan köra hem. Idag när jag skulle starta bilen så gick den inte igång.... någon som har nån aning om vad det kan vara?

Tacksam för snabbt svar!

Mvh

virre

648 Inlägg
1 juli 2013
Vanligt att Fiesta ST av 2005 modellen inte startar direkt  helst efter man åkt en vända låtit den varit avstängd en kortare stund, får helt enkelt testa igen efter en liten stund.

så var min ST iaf  gick bara runt på starten, väntade lite och sen hoppa den igång om man gasade lite medans den gick på starten.

en trix är att när du stängt av bilen så håll gaspedalen nedtryckt i nån sekund

Felet sitter i mjukvaran och är åtgärdat från 2006 och framåt,,ford kan fixa det med en uppdatering av ECU´n eller så fixar man det själv med tex en Bluefin eller Dreamscience remapdosa och får lite extra fart i kärran samtidigt.

Du kan ju iofs ha nåt annat fel  men det borde vara tändning eller bränslerelaterat isånnafall sålänge startmotorn går runt.
Senast redigerat av Ejan (1 juli 2013)

2 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
Startmotorn går runt några gånger men sedan hoppar startspärren igång... Då måste jag ta bort den negativa polen på batteriet i 5 minuter, efter det så startar bilen men går inte alls långt innan den stängs av (under körning)

Vart kan man få tag i en remapdosa?

En till fråga till. När batteriet kopplas tillbaka så låter det ungefär som den gör någonting, från motorn? Mappar den om sig själv då? Lite nybörjare på det här så alla svar och hjälp tas emot med tacksamhet!

648 Inlägg
2 juli 2013
Låter väldigt skumt, ingen motorlampa som lyser ??  har du nån eftermonterad starspärr ? skulle ju kunna vara nåt strul med bränslepumpen  eller nån sensor så du kanske kommit åt när du mekade ? har du kollat om den har gnista från tändstiften dom gånger då bilen inte vill starta ??

Jag skulle tagit den till nån ford-verkstad och kollat felkoder

en remap dosa skaffar man hos http://www.mybluefin.co.uk/ ellerhttp://www.dreamscience-automotive.co.uk/   sen om det är värt pengarna ?  det tycker iaf inte jag då jag köpte en bluefin till min förra ST, det var 3000:- jag kunde gjort nåt mycket trevligare för så att säga
Senast redigerat av Ejan (2 juli 2013)

Sök