Pendulum skrev:
Xuri skrev:
Pendulum skrev:
Missade detta inlägg. Känner till en drös bilar och nöjda ägare som varit i Trollcity och optimerat. Bland annat jag själv.
Polarns motor rasade efter några månader med steg 2..
Min andra polares motor lämnade 280 hästar men skulle lämnat minst 350hästar typ..
å vilket jävla strul allting var den dagen när vi åkte upp med båda bilarna samtidigt.
vi var där från kl 08-23:30... åkte hem med 280hk bil som lämnade lägre effekt än den gjorde påvägen dit.
polarn var skitnöjd när han köpt grejer från a-tech för säkert 30papp. + mappning osv... å inte fick ett skit tillbaka av dom.
å själver har jag också haft en del strul med att autotech inte ger rätt info eller dålig info när man köper något.
Är något tex bolt on så är de, annars meddelar man att så inte är fallet.
å skickar man tex programeringsenhet så kan man lägga i en lapp att dom behöver vissa nr osv för att göra en licens till en istället för att man ska behöva ringa å fråga å sen vänta en dag till på grejerna.
en mycke kortfattad historia var detta.
Jag har ingen anledning att ta dem i försvar, men det låter smått otroligt med tanke på allt bra jag hört.
T.ex. att en motor skulle rasa endast beroende på Steg 2 vilket egentligen är Steg 1 mjukvara med avgashalvsats? Den motorn kan ju knappast varit fräsch från början?
Beträffande det andra så låter det konstigt. Har de utlovat 350hk? Hjulhästar eller? För 350hk i motorn blir någonstans dryga 300hk på hjulen.
Jag vet inte. Kanske varit någon hycklare på den bilen innan och "fultrimmat" eller nåt och ATM mappade skottsäkert. Vad vet jag. Det jag kan säga är att jag och många med mig är väldigt nöjda med det ATM gör.
den här bilen var en s40 t4 å om jag minns rätt hade den inte ens rullat 10000mil. den var superfräsch överallt.
Ja de var bara avgas bytt på den om jag minns rätt. den såg ut som en dröm den bilen.
den andra s40in byggdes efter autotechs recept.
Deras steg 3 kitt lämnar 250 hästar / 370Nm enligt deras sida. denna motorn byggdes väl som steg 4-5 typ.
På denna bilen satt de, autotech kammar/fjädrar/stakar/koppling/ uppgradernigsturbo, uppgraderingsintercooler.portat grenrör + portad topp. bilen mappades även på e85 av grabbarna grus.
den uppmättes senare i bromsbänk till 280 hk å typ 420nm. En mitsu 19T turbo som laddar typ 1.5 bar ska ge mer effekt än så speciellt på e85. både motor å turbo är goda för mer än 350hk om man pressar järnet.
de var även lovat att bilen skulle köras i bromsbänk. de var därför vi körde 50 mil till atech den dagen. men när vi kommer dit så hade dom dubbelbokat å tyckte ägaren av bilen skulle köra vid mappning på gatan..
yeah right ! jag skulle gärna betala 10K för mappning å dessutom riskera att bli av med körkortet !
350 motorhästar ska gå att nå med den setupen han har dock lämna den 280 motorhästar istället.
polars 940 med 19t , hemma filat topp å steg 1 chip lämnade mer effekt i samma bromsbänk än den s40 atech pillat på...