4512
Sök

Bmw E46 vibrerar, bussning?

1 489 Inlägg
10 juli 2013
Trådstartare
Hej!

Har en Bmw 320 cab 2001 som är lite orolig i vissa hastigheter, var hos däckfirman idag och balanserade om alla hjulen och han sa att nån fälg hade slagit sig lite men att han nog lyckades rätt bra med vikterna wink

Iaf så skakar inte bilen sålänge man kör under gaspådrag, t.ex på motorvägen. Men släpper jag gasen och börjar motorbromsa på t.ex 4-5 växeln så vibrerar det rätt bra tills hastigheten går under 30-40km/h.

Har ett litet missljud som jag kan härleda till framvagnen, låter som ett hjullager men inte fan kan ett hjullager paja efter 10k mil anser jag wink

Vilka bussningar kan ge detta felet? Tror inte det är fälgarna då det inte skakar när jag kör med bilen

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 948 Inlägg
10 juli 2013
det e väl bara att känna på alla bussningar?

10k mil, det är inte ovanligt att hjullager går sönder då. Hänger ju på vad dom fått utstå...
Men eftersom du själv säger att det vibrerar när du gasar/motorbromsar och du har en bakhjulsdriven bil så är det ju så klart inte ett hjullager fram som gör att det skakar, det är något i drivlinan. Stödlager? Hardyskivan?
Under och titta eller in på verkstad. Ingen här kommer någonsin kunna berätta exakt vilken del det e du ska byta - tyvär.

Sök