2265
Sök

Uppgradera B200K-motorn med insprutning och turbo?

531 Inlägg
7 juli 2013
Trådstartare
Är nu så att jag har tröttnat på den vakuumstyrda Solex förgasaren som sitter på B200K motorn i min volvo 740 GL. Därför håller en nu länge varande fundering på att bli verklighet, nämligen att byta till insprutning från en B200F motor. Dock är det endast insugsgrenröret, spridarna, spjällhuset och möjligen högtryckspumpen (beror på vad eftermarknads kostar) som jag kommer att använda från den, resten får vara kvar för framtida behov. Styrenheten har jag tänkt att får bli eftermarknads: Megasquirt med tillhörande kablage, vilken version det blir vet jag inte ennu.

Det jag då behöver från er är tips och råd om modifieringen, samt all bra och nödvändig information jag kan tänkas ha nytta av om B200K-och B200F-motorn.
Vill även ha tips och råd angående överladdning med turbo av B200K-motorn (utgående från att jag har insprutning monterat)

Alla råd och tips är bra, tack till er som hjälper mig. smile

531 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
Nu är en motor inhandlad (en B200F), komplett med spridare, insug, bränslerör och spjällhus. Nu återstår en högtryckspump (rekommendera gärna fabrikat?), en styrenhet, kablar med nödvändiga givare och en bredbandslambda.

Sök