3254
Sök

Mercedes 300te

33 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
Tja nu är jag säkert på fel ställe å skriver, så ni får ursäkta mig lite men jag hade tänkt höra vad man kan göra i trim väg med en mercedes 300te årsmodell 88 är nybörjare när det gäller bilar men har börjat tycka att det är intressant så tänkte att det är bättre å fråga folk som kanske vet lite istället för att chansa mig fram^^' tack på förhand

5 119 Inlägg
19 juli 2013
Jadu finns mycket att göra eller inget alls beroende på hur mycket pengar du vill lägga ner smile
Det man kan göra för billiga pengar är nog begränsat men en ordentlig service med stift och nya tänddelar osv är nog en bra början för att få den att gå så bra som möjligt.
Annars är det billigaste att satsa på att göra bilen så lätt som möjligt.

Vill du peta ner mera pengar så är nog turbo rätt väg att gå men ger dig dock en icke besiktningsbar bil.
Byta lite stakar osv samt nytt insprutningsystem och insug samt massa andra dyra saker :p

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Ninjan
31 Inlägg
19 juli 2013
Ingen bra bil o trimma om man inte har mycket cash. Annars så är det en snygg, pålitlig och bekväm bil. Hittar man några snygga AMG fälgar så kan man kanske göra "stance" utav den tongue

33 Inlägg
19 juli 2013
Trådstartare
Okej tack så mycket:). Nej har läst att det inte finns så mycket å gö med den behövs inte heller igentligen sitter en rak sexa i den å har över 200 hästar så den går ju riktigt bra hade mest tänkt som ett litet projekt bara för att jag inte har nåt å göra på dagarna^^

33 Inlägg
23 juli 2013
Trådstartare
Tja en till kanske dum fråga men är som sagt novice när det gäller sånt här men är det någon som vet om det går att chippa min merca? En av min kompisar sa att det gick och en annan att det inte går så tänkte höra här ostället ni bet antagligen mer än dom ^^ tack på för hand:)

Ninjan
31 Inlägg
24 juli 2013
Pain644 skrev:
Tja en till kanske dum fråga men är som sagt novice när det gäller sånt här men är det någon som vet om det går att chippa min merca? En av min kompisar sa att det gick och en annan att det inte går så tänkte höra här ostället ni bet antagligen mer än dom ^^ tack på för hand:)

Nja, tror inte det. M103 har är la 100% mekanisk?

33 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
Okej:)

11 Inlägg
25 juli 2013
Du kan ju alltid stoppa ner en 300e 24v dom har 220 hk och sen en manuell låda så kan du ha ganska kul för inte allt för mycke pengar.

33 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
Okej:), jag kan försöka lägga upp lite bilder på motorn sen när jag kommer hem igen jga å min flickvän är hos hennes morsa i boden så kan inte göra det förens vi kommer tillbaka till dalarna igen^^

Forummoderator
18 008 Inlägg
27 juli 2013
Ingen "bra" bil att börja med. Min rek. är att låta den vara. En w124 300D (OM606) som man dunkar på en monsterturbo och en mynä-pump eller nåt så brukar de dra iväg rätt friskt. Gratis är det dock inte.

Öppet filter och större avgas hjälper inte. Möjligen kan den dra lite mindre sås. En rejäl service som nån sa kan göra gott.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök