3511
Sök

Letar BMW M5....elr kanske en B5S??

4 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Jag är just nu på jakt efter en M5:a, 07 eller senare. Letar i första hand sv-såld, annars tar jag hem en själv. MEN... Fick även syn på en B5S hos Tabergs Bil i Jkp området. Om jagh inte minns fel har denna bil varit till försäljning länge?

Nån som varit och tittat på den som har lite input? Prismässigt ligger den ok om milen och skicket stämmer.
Den finns ju en till hos Jarls men han är som vanligt helt ute och cyklar vad gäller värderingen på sina bilar.

Hur är dessa att leva med? Jag gillar M5:ans brutala sätt, inget som stör mig  i vardagen. Kommer inte rulla mycket heller så förbrukningen är sak samma.

Är Alpinan rent av lite tråkig?

Tips på fina M5:or mottages även tacksamt!

Mvh

· · · – – – · · ·
20 Inlägg
4 augusti 2013
TYckar alpinan snarare är coolare än vanliga M5:an. Suuupersnygga fälgar också smile

Men M5:an har ju v10:an... ååh vad svårt hahaah smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
4 augusti 2013
Två helt olika bilar enligt min mening.

M5: BRUTAL bil som är helt underbar att köra. Du har en 4-dörrars sedan som är i klass med gallardo.
MEN den är dyr i drift! Då menar jag DYR! Skatten är på 5500:-/år bilen har en törstig v10:a som dricker mer än vad den levererar. (Jag låg på ca 2.5-3liter/mil i stan och kom inte under 1.7liter/milen vid motorvägs fart typ 120-130km/H) smg3 lådan är underbar när den ska andvändas för sportig körning men annars jobbig och ryckig vid vanligt körning. Bromsar är svindyra osv osv.

B5 (B5s) : är mer en glidar bil typ på e55/63 amg. Helt vanligt bil med full automat. Om jag inte har fel så är S-modellen byggd på 550i och b5 på 545i dvs billigare delar, service, förbrukning etc.
Den svarta som har reg nr COL xxx har varit till salu Länge.

Hade jag valt mellan de bilarna hade jag valt B5S utan att tveka.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

4 Inlägg
4 augusti 2013
Trådstartare
Jag blir lite sugen på en B5S men lite input om denna kärran hade inte skadat då den är det enda alternativet i landet just nu.
Har ju tex vart avställd sen i april.

Sök