3500
Sök

Svårt att posta sin tråd i rätt kategori?

Forummoderator
26 341 Inlägg
8 augusti 2013
Vill bara flika in, att jag också har lagt märke till fenomenet som blir allt vanligare idag.
Fel forum, fel - eller helt galen - topic, och så vidare.
Allt för ofta står det bara "HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!"

Så jävla svårt är det inte att lägga ner en minut extra på att placera den rätt. Man hjälper ju sig själv i längden så jag fattar personligen inte varför dom INTE gör det..?

För övrigt anser jag att den här tråden bör ligga bland "Tips", men när jag inte har modereringsmöjligheter bland trådarna så får man väl vackert i stället titta på och hoppas den väl blir flyttad, och inte låst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
8 augusti 2013
Kanske OT men en sak jag inte gillar är alla dessa människor som bara skriver "+1" hela tiden istället för att skriva några rader.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 371 Inlägg
8 augusti 2013
Vettemannen skrev:
Kanske OT men en sak jag inte gillar är alla dessa människor som bara skriver "+1" hela tiden istället för att skriva några rader.

/Benny

sad Så man ska skriva " jag håller med dig" istället? om världen blir bättre så ska jag göra mitt bästa!smile

Evildan
8 augusti 2013
Hamilton skrev:
Evildan skrev:
FLindgren skrev:
Ja denna borde ju ligga bland "Tips, förslag och åsikter".....

Men ja det är svårt wink

Vet inte om du läste alla inlägg innan du postade.

"Tråden handlar till viss del om motorfordon, problemet en del medlemmar har att veta vilken del som påverkar/hör till vad på bilen och därmed postar fel?
Forumsfrågor har alltid hänvisats/flyttats till just "Allmänt" tidigare, varför skulle det vara annorlunda nu?
Offtopic är saker som inte hör till motorfordon alls, såsom badankor i poolen och wienerbröd med eller utan choklad på samt kattungar (om dom inte kliver runt på bilar förstås) och annat."

En snabb sökning visar att du har fel i ditt påstående om att forumsfrågor flyttas till Allmänt.

Jag hävdar fortfarande att din tråd ligger fel och de av den enkla anledningen att den handlar om vart medlemmarna placerar sina motorrelaterade inlägg.

En efterforskning av mig visade motsatsen så det är förmodligen på bägge vis beroende på vem som flyttade tråden.
Vi kan enas om att vara oeniga, annars kommer förmodligen detta ältande pågå länge istället för att den egentliga diskussionen får plats.

Evildan
8 augusti 2013
Vettemannen skrev:

/Benny

Vet du Benny, jag fick en sådan lust att skriva +1 på ditt inlägg big_smile

Jag håller med dig, mera intressant och förhoppningsvis tillför det även något för tråden att läsa någons åsikt/reflektion i ett ämne.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
8 augusti 2013
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jag håller med dig, mera intressant och förhoppningsvis tillför det även något för tråden att läsa någons åsikt/reflektion i ett ämne.

Så tänkte jag också. Det är roligare om man skriver några rader!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

8 883 Inlägg
8 augusti 2013
Low skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

sad Så man ska skriva " jag håller med dig" istället? om världen blir bättre så ska jag göra mitt bästa!smile

Att bara skriva +1 är helt meningslöst och tillför inget i en tråd, det är förövrigt inte tillåtet att att bara skriva +1 som svar på ett inlägg.

Fotograf på tierpidag.se

Evildan
8 augusti 2013
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Så tänkte jag också. Det är roligare om man skriver några rader!

/Benny

Det är ett diskussionsforum, utan text blir det förbannat tråkigt läsning.

3 371 Inlägg
8 augusti 2013
Hamilton skrev:
Low skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Att bara skriva +1 är helt meningslöst och tillför inget i en tråd, det är förövrigt inte tillåtet att att bara skriva +1 som svar på ett inlägg.

Heltmeninglöst är det väl inte. But it wont happen again... smile

12 086 Inlägg
8 augusti 2013
Tommty skrev:
då handlar allting här om ett forum då vi....ja är på ett forum.

Allting är då teoretiskt då vi aldrig faktiskt vet om nån bygger på ett fordon eller om dem är jävligt duktiga på photoshop.

så bra försök.

Du tänker ju fel.

Kommer vi någonsin i den här tråden diskutera något som hör till bilar? Nej, vi diskuterar vart man bör diskutera om bilar. Det är två helt olika saker. Ingen kommer ju undra hur man byter däck på bilen i den här tråden, ingen kommer undra något som har direkt med bilar att göra. Och gör någon det så är det OT och inte relevant för tråden.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
8 augusti 2013
Tycker också att det är o-ordning här på forumet. Kul att kolla runt här i bland, men inget jag använder regelbundet av många anledningar.

Som exempel tycker jag att rubriker ska se ut så här vid problem:

VW Passat 1.8T (1998) Varför är min bil gammal?
Skoda Octavia 2.0FSI 4x4 (2005) Var är ljudisoleringen?

Har man en fråga om bilbatterier skriver man inte "Fråga!!!??" Utan man skriver:

Frågor om bilbatteri.

Så tycker jag alla rubriker se ut... Sen är det uppenbart att folk bara inte klarar av regler och postar trådar lite varstans.

För övrigt tycker jag det var ett klokt val att posta denna tråd i "Allmänt". Denna tråd hör till alla forum/ avdelningar och "allmänt" är rätt välbesökt. Ett alternativ hade varit att posta i varenda forum.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 augusti 2013
Ett problem med att posta i rätt kategori är att de flesta av de olika kategorierna saknar besökare som faktiskt kan svara på det man frågar efter, därför lägger man gärna sin fråga i Allmänt-kategorin då den verkar ha flest besökare.
Bara kolla på exempelvis Bilvårds-kategorin, den ekar nästan helt tom eller Grundläggande motorfelsökning, där verkar man enbart kunna ställa frågor om de vanligaste bilarna med de vanligaste motorerna, riktigt tråkigt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Forummoderator
26 341 Inlägg
9 augusti 2013
Slash skrev:
Ett problem med att posta i rätt kategori är att de flesta av de olika kategorierna saknar besökare som faktiskt kan svara på det man frågar efter, därför lägger man gärna sin fråga i Allmänt-kategorin då den verkar ha flest besökare.
Bara kolla på exempelvis Bilvårds-kategorin, den ekar nästan helt tom eller Grundläggande motorfelsökning, där verkar man enbart kunna ställa frågor om de vanligaste bilarna med de vanligaste motorerna, riktigt tråkigt.

Flest besökare?
Själv går jag alltid in och kollar "Forumet just nu", längst ner på sidan.
Där kommer trådarna upp som är uppdaterade senast.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök