3427
Sök

Vilka tändstift Audi a4 1,8TQ -96

4 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
Har problem med att bilen misständer...sitter fel stift i. Vet att det är problemet somngör att den misständer när den börjar bygga laddtryck.
Har kört med BPR6ES-11 o knackat ihop dom till 0,4 o då gick den bättre men inte bra. Nu idag bytte jag till BPR7ES o det vart bara sämre...snälla hjälp mej nu!

Vilka stift bör jag använda??

2 400 Inlägg
25 augusti 2013
Vet inte hur det blir när du kör med modifierad motor med jag själv kör med RC8WYP4 CHAMPION och dessa funkar utmärkt till min audi a4 1,8t som är chippad iaf smile    Har du kollat så att tändspolarna är hela? Dessa är väldigt sprickbenägen och kan ge liknande symptom.

4 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Vet inte hur det blir när du kör med modifierad motor med jag själv kör med RC8WYP4 CHAMPION och dessa funkar utmärkt till min audi a4 1,8t som är chippad iaf smile    Har du kollat så att tändspolarna är hela? Dessa är väldigt sprickbenägen och kan ge liknande symptom.

Min motor är inte bara chippad.. Bytt ut turbo,spridare massa annat gjort. Ska ladda över 1,6bar men det har den inte gjort på länge. Har bytt tändspolarna o vet att felet sitter i att det e fel stift i motor.

Vad kör ni med lite mer trimmade Audis med för tändstift?

Sök