3033
Sök

Färgen spricker på fälgarna?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
sha!

Har lackerat mina plåtfälgarn nu med biltemas hobbyfärg och sen 1k klarlack över.

skulle testa dem lite snabbt på bilen och skruvade åt för hand utan verktyg. då sprack färgen där hjulbultarna siter! sad

bukar detta vara ett problem? hur kan man förhindra detta eller iallafall göra så att det inte ser lika illa ut? jag tänkte skrapa ut inanför konen alltså bara där hjulbultarna tar i. kan det vara en lösning? dem 2 som det sprack får jag försöka pensla i lite färg och hoppas på det bästa..

har en dålig bild som jag tog igår i mörkret. hoppas ni fattar hur det är dock smile vet att det inte är hela världen.

http://www.oijoij-hd.com/images/2013/09/19/IMG3791.jpg

MVH

Stil>Funktion

501 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
ja jo smile var den enda jag hittade som hade flourocernade gul som hade precis den nyansen jag ville ha tongue

får testa det helt enkelt smile

Stil>Funktion

414 Inlägg
19 september 2013
Tycker det ser ut som det är ett väldigt tjockt lager färg, men kanske är skuggor som luras?

501 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Ja. Det är det väl ganska tjockt smile en bra grundfärg dopplackerad med vit epoxyfärg och sen hobbyfärg och sen klarlackera haha smile

Så ja. Det är ganska tjockt smile men ändå smile

Stil>Funktion

414 Inlägg
19 september 2013
Då lär du nog ha problemet där

14 Inlägg
20 september 2013
problemet är biltemas hobbyfärg som inet tål ett skit. den är gjord för små leksaker o liknande tror jag. Ej för utomhusbruk osv smile släng den åt helvete

Sök