3718
Sök

Cheva 350 tbi i en Astro går inte som den ska

45 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
Tjena nu är det så att jag har satt en cheva 350 med tbi i en astro, men har fått ett problem som jag inte förstår mig på!

Bilen går bara på fullgas! Haft en som kollat på bilen som tror att det är en spridarbrygga som hängt sig, vad tror ni?
känner ingen som meckat med tbi , men här inne måste det ju finnas någon..

tack på förhand killar & tjejer

----------------------------------------

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna

Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!

Nu fixar vi rubriken åt dig denna gång / Moderatorerna

1 298 Inlägg
2 juli 2013
Spridarbrygga?
TBI:n är väl en rund låda som sitter ovanpå insuget med två stora spridare som sprutar bensin på varsitt spjäll? Jag vet inte mer än att det ska vara jämnt och fint sprut på tomgång på båda spridarna ner på spjällen. Spjällen ska stå lite på glänt på tomgång.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Avstängd
1 031 Inlägg
2 juli 2013
Har spjällen fastnat på full gas?

45 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
Hej på er, är igentligen inte jag som meckat innan och jag är hyffsat ny på mecka... och detta är första v8:an jag ger mig på.. jag plockade ner luftburken idag och kolla och de stämmer att det är två spridare.. men hittade massa lösa vakumslangar som jag täta och nu verkar det som att den går på tomgång igen.. men kunde inte köra så mycket ja fyllde rummet med avgaser.. måste hitta en ny kylare och slänga dit nu innan ja kan rulla ut den och testa den längre än 20-30 sek!

Tack för snabba svar återkommer när ja fått dit ny kylare och testat den lite längre..

har ni möjligtvis tips på ställen att hitta Nya kylare?

Hansson

45 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Ny kylare monterad, har hyffsad tomgång,
Nu men den svartryker enormt mycket, börjar misstänkta att någon kolvring har gått, har ni några tips?

1 298 Inlägg
4 oktober 2013
Svartrök brukar betyda för mycket soppa i någon form. Blårök = olja osv.
Har du tagit en rejäl tur? Svartröken kvarstår?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

45 Inlägg
5 oktober 2013
Trådstartare
Pendulum skrev:
Svartrök brukar betyda för mycket soppa i någon form. Blårök = olja osv.
Har du tagit en rejäl tur? Svartröken kvarstår?

Okej! nej det har jag inte då vi precis fått på nya kylaren(den andra hade gått läck)

Men då ska vi nog montera tillbaka luftfilter m.m och ta en test tur!

Sök