1571
Sök

Ford mondeo ghia

Hej! nu hade jag tänkt att göra mig en projekt tråd, detta är ett långtids projekt eftersom jag inte har någon fast inkomst! Dom pengarna jag hade för att fixa bilen gick på att renovera bromsarna med mera.... Har tänkt mig att... Visa mer

5 271 Visningar
Uppdaterades senast 7 oktober 2013
185 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Hej! nu hade jag tänkt att göra mig en projekt tråd, detta är ett långtids projekt eftersom jag inte har någon fast inkomst! Dom pengarna jag hade för att fixa bilen gick på att renovera bromsarna med mera....

Har tänkt mig att bygga om bilen så den blir som en st220 i utseendet.

( ) ej påbörjat (/) håller på (x) klart

Byta båda framskärmarna ( )

St220 front ( )

St220 bakdel ( )

St220 avgassystem  hittat ett, ska bara planera lite mer innan jag köper den ( )

Lackera insattsen il fram lyktorna ( )

Sänkningssats ( )

Nya fäljar ( )

Tona bakrutorna ( )

sätta in en ford 7 tum touch sterio ( )

byta baslåda ( )

Detta är mina huvudmål med bilen, det kommer tyvärr att ta sin lilla stund, räknar med att kunna ha fixat allt till innan nästan sommar då jag blir 18 och kan fixa körkort!

Tar hemskt gärna emot tips då jag inte är mekaniker utan snickare, vill inte ha en lådbil wink

// Mikael
Senast redigerat av Mickeus (11 oktober 2012)

Lev livet för du har bara ett

185 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Här är grundbilder på hur avgassystemet ser ut från st220 kombi , sedan och vanliga 2,5 V6 som jag har.

Avgassystemet jag har hittat är komplett efter katalystatorn så försöker hitta ett bra sätt att kunna få ihop skiten wink

http://imageshack.us/a/img21/6180/avgassss.png

185 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120957/120957-72679e31abdba5f698823aaeae4d7923.jpg

här funderar jag på om man kan kapa och svetsa ihop, men vad säger besiktningen och tar den effekt från mig då?

838 Inlägg
30 oktober 2012
Eftersom det är efter katten säger besiktningen ingenting så länge systemet är tätt och väl upphängt.

294 Inlägg
28 januari 2013
händer det nått mer med bilen???

volvo 945 tic

185 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Det går extremt segt, dåligt med pengar pga utlandsresa sen så har jag ingen motivation.. får se om jag kan komma igång snart!

185 Inlägg
7 oktober 2013
Trådstartare
inte hänt så mycket som jag hoppats på.. allt som kan gå sönder har gått sönder, så pengarna har gått på det.. nu så har jag smällt bilen så verkar som den är skrot, om inte så säljs den efter den blivit lagad! köpte en bmw e60 idag som jag hämtar imorn! men med den ska de allt hända lite saker! ekonomin börjar återhämta sig från ford fiaskot så nu blir de nya tag! lägger in bilen senare i veckan!

Sök