4017
Sök

Svänghjuls problem m90 940!

Racebo
420 Inlägg
9 oktober 2013
Trådstartare
#1
Tjena!
Rev ur motorn för att byta lager och nu när jag har monterat ditt allt går bilen skit dåligt!

Va mäst osäker på svänghjulet eftersom den ska monteras så att där det inte är några hål ska stå mot startmotorn när 1an står i öd läge!
Men jag kunde inte ha den sitta så, så jag frågade runt och då sa tre styckna att jag isåfall skulle montera den nedanför startmotorn istället.

Så nu går bilen skit dåligt och jag vet inte hur man stääler in om man inte ska ta ner lådan då...

Kan berätta att bilen har varit en gammal automatare som dom har bytt ut till m90 låda om det gör nån skillnad!

Kan jag montera så den står efter startmotorn istället för före?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
10 oktober 2013
#2
har du nollat motorn rätt hamnar den i hålet för startmotorn.

låter som du inte fått 1:ans kolv i topp

sätt många gånger att remskivan inte suttit rätt på veven. så känn efter med en mejsel att 1:ans kolv är uppe och vänder.

Kör fort så hinner inget hända...

Racebo
420 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
#3
Growe skrev:
har du nollat motorn rätt hamnar den i hålet för startmotorn.

låter som du inte fått 1:ans kolv i topp

sätt många gånger att remskivan inte suttit rätt på veven. så känn efter med en mejsel att 1:ans kolv är uppe och vänder.

Jag kollade så att rotorn står mot 1ans stift i fördelaren, då stog märkningen rätt på vev å kam!

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

72 Inlägg
10 oktober 2013
#4
har du haft loss svänghjulet så finns det 8 olika sätt att sätta det på om jag inte minns fel, måste sitta i "hålet" vid starten, annars går dom skit kass, har själv vart med o gjort den tabben en gång, då var det ner med låda som gällde och flytta svänghjulet ett hack i hålen. mvh


Racebo
420 Inlägg
10 oktober 2013
Trådstartare
#5
1973GSE skrev:
har du haft loss svänghjulet så finns det 8 olika sätt att sätta det på om jag inte minns fel, måste sitta i "hålet" vid starten, annars går dom skit kass, har själv vart med o gjort den tabben en gång, då var det ner med låda som gällde och flytta svänghjulet ett hack i hålen. mvh

Jo ta ner lådan och det de förstår jag men det är det där med att sätta fast svänghjulet rätt!
Om jag nollar motorn (ställer kam och vev på märkningarna så ska väll 1ans kolv vara i öd läge) så kan jag bara få ditt svänghjulet före startmotorn eller efter startmotorn.
Jag ställde den nu innan startmotorn (nedanför) eftersom det va 3st som sa att man kunde sätta den där om man inte fick den mitt i startmotorn!

Men den kom längre ifrån startmotorn då än om jag hade haft den efter startmotorn, kollade med en speciell mätare som vissade att ca 30 grader stog fel!

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952


Sök